O-Glow

image2470
O-Glow kommer från Blush  och kostar 260 kr  (Leveranstid 1 dag)

Ja...då välkomnar jag nytillskottet O-Glow från Smashbox till bardumsskåpet, där det just fått flytta in.
Idag har jag migrän och en mycket enkel makeup för övrigt men  eftersom O-Glow ska fungera lika bra på foundation som utan så var det alltså bara att pröva på!

Att den genomskinliga gelen som hygieniskt och enkelt pressas fram ur den lilla tuben ska anpassa sig efter sin egen hudton och på något sätt synkronisera med den för att få fram den färg man får när man rodnar...njjjaaa...några sådana förväntningar hade jag faktiskt inte.
Dock har  Smashbox  marknadsfört den som något  revolutionerande    , men det är en annan sak.

O-Glow är  inte revolution   på något sätt. O-Glow är däremot ett smart, lättarbetat cremerouge i geleform.
Den rosa färg man får ser skarp ut men smälter in och man kan gärna lägga på ett eller två lager till och pudra lätt för att fixera. Slutresultatet blir mycket diskret men ändå rosigt !
Dagtid kommer jag använda min O-Glow med förtjusning eftersom jag  som gärna hoppar "påsk-kärringlooken" när det är ljust ute. När det gäller O-Glow behöver du inte bekymra dig för skarvar och onaturligt resultat.
Gelen smälter in perfekt med din hy och det känns inte som du har rouge.Men du ser sött roskindad ut.

Jag är nöjd med min och O-Glow kommer nog bli lika älskad som Becca`s cremerouge och Lancome Magic.
Jag hoppas de tycker det är ok med en ny hyllkamrat ;)!

Är man däremot ute efter en produkt som smälter in perfekt med din hy och skapar en unik rodnande nyans just för dig och sitter som berget i flera timmar efter en applicering...ungefär så som Smashbox marknadsfört O-Glow, ja då lär man bli besviken, för så fungerar den inte!

Hannah ger O-Glow  ♥♥♥  (av 5 ♥)

Betyget skulle bli mycket  högre om det var ett "vanligt cremerouge"..men nu när Smashbox marknadsfört den så falskt så skulle det ju kännas fel att ge den högsta betyg eftersom den inte fungerar på det sätt den är tänkt, även om den fungerar bra! Hängde ni med ? ;)
7 kommentarer
Maria

Säljs det "på plats" någonstans i huvudstaden? Jag måste prova trots dåliga recensioner isf nästa helg :) Hoppas allt är bra annars. Kramis.

delinda

nice, d ska jag testa =)

emma

jag saknar dej på tradera!!kram

Sandra

Det ser iaf väldigt naturligt och fint ut :-D

hannahsthlm

Maria: Jag vet faktiskt inte nu sedan C/O Stockholm stängt..man tycker ju det borde göra det..men jag kan tyvärr inte ge något svar på frågan. Kul att du ska till Sthlm nästa helg=)!
Kramis!
Delinda: Ja gör det =)!
emma: Gör du? Vad gulligt :) Jag har haft lite mycket men kommer nog lähgga upp lite nytt snart ska du se!
Sandra: Tack, ja..det är väldigt bra om man vill ha en naturlig look :)!

Lottisin

hmm, kanske jag borde beställa då, för det var en naturlig look jag var ute efter... :) måste fundera på saken!

hannahsthlm

Lottisin: Ja..svårt att svara på..Hmm..det sitter inte kvar så länge så det finns nog ändå bättre cremerouge att investera i..även för
den naturliga looken:)!