Do What You Like. Like What You Do

image2507
Mitt "oväntade paket" innehöll en tee från märket Life is good  .

Jake   är den återkommande figuren på tröjorna och det är  budskapet    som är det speciella med Life is Good.
I USA har Life is Good haft  stora framgångar och märket har uppnått kultstatus.
1989 designade bröderna  Bert och John  sin första t-shirt. De kunde ingenting om varken klädbranchen eller försäljning men hade en vision om att sprida  optimism runt hela världen     .

På min tee står det Breath   och så sitter Jake i någon slags lotusställning och ser strålande glad ut.
Det finns många andra varianter på budskap  på plaggen som tex.  One Love   eller  Garden Party  .

T-shirten  är  lite små-söt och optimism kan onekligen behövas spridas i världen..men jag kan inte låta bli att tänka på att de påminner lite om  Paul Frank    konseptet.
Dock vet jag inte vem som uppfann vad först...

Det verkar finnas en hel massa plagg och roliga saker från Life is good  iallafall förrutom t-shirts.
Tex.  linnen,shorts, väskor  solhattar, flip-flops,skärp,termosar, badbollar,  handdukar, och muggar.

Life is good satsar  på god kvalitet, enkla färger och låter Jake leva ut i trycken på bröstet.
T-shirten är gjord i 100 % bomull.


Är du intresserad av Life is good kan du i Stockholm finna deras plagg  på  Playground  .

Vad tycker du om konceptet? Känner du till Life is good ?

T-shirten är stl S för er som undrar, lite liten till mig eftersom de är rätt små i storlekarna..ha ha..och så gillar jag ju inte vitt..egentligen...kanske lottar ut den i någon tävling framöver! Håll utkik vänner! .-)
4 kommentarer
Engla

Jag fick också en, en Large (whaaat) men jag är ju gravid så jag hoppas det var det de gick efter. Dock komemr jag nog inte använda den jag heller. Kanske om den varit i S :-)

hannahsthlm

Engla: Va konstigt, det var säkert för du är gravid , du är ju verkligen supersmal:-)
Vi kanske ska byta ? ;)

Engla

Det kan vi göra :-)

Tonymichelle

Looking for information and found it at this great site. You have an outstanding good and well structured site. I have been looking for sites like this for a long time. Keep up the outstanding work and thank you.