Våran Nationaldag

image2539

Lilla-E på lejon, Lilla-E i Lilla parisehjulet, Söta W och mina kusiner Ludde & Philip.

Vad roligt det var att träffa upp massa släktingar och gå på Gröna Lund.
Det är inte ofta vi ses så många samtidigt, förrutom på midsommar eller jul.
Det var såklart rätt många fler som kommit på iden att tillbringa helgdagen på Grönan, så
köerna var lååånga.
Det har kommit en ny attraktion som heter  Kvasten . Den trodde jag skulle vara något extra,
men det visade sig att den var rätt "mild"..inte ett dugg nervkittlande.
Då är det roligare att åka den gamla hederliga Bergodalbanan.
Ska ni gå på Grönan i sommar så köa inte i flera timmar för att åka Kvasten, det tycker inte jag det är värt.

Vi skulle egentligen gå till Gamla Stan och äta middag men eftersom det var så otroligt fint väder så begav vi oss till  Saltsjöqvarn   där min mamma bor och caterade hem  lite mat till kajen.
Till det drack vi champagne och vin och tittade på alla båtar. Otroligt  härlig dag! :-)

Vad har ni gjort idag ?

Hannah
image2538
Saltsjöqvarns Kaj och Dagens Makeup
16 kommentarer
cizzi

jag har legat hemma på snorat och nyst =(

Sandra

Det låter ju helt underbart! Har bara tagit det lugnt idag och tagit en promenad i det fina vädret

hannahsthlm

cizzi: Stackare! Krya på Dig!
Sandra: Härligt det med :-)!

Agnes

Det låter härligt! jag ahr mest varit hemma...varit ute lite :D

lameilleuse

Åh vilken härlig dag du har haft!! Själv befinner jag mig i Grekland just nu och har inte gjort något särskilt idag. Försökte tvinga Herr Grek att ha på sig en tröja med texten: "Swedish women do it better", men förgäves...

hannahsthlm

Agnes: Hoppas dagen varit trevlig :-)!
lameilleuse: Åhhh..är du i grekland nu..såå mysigt!:-) Ha ha..så Herr grek vägrade ha den teen? ;) Du får muta honom nästa gång ,)!

Goddess

Så härligt det lät!!
Vi har varit på ALV(Astrid Lindgren´s Värld)
Det är gratis ett par timmar på kvällen på nationaldagen.Då är hemvärnet, drillflickor.,,orkester..ja en massa där.
Är ni i närheten av ALV den 6 juni- då är det gratis!!
Annars har vi säsongskort så vi går när som.
Reklam!!! Den 8 juni-sänds galan på tv 4 från Vimmerby. Det måste ni se (ha,ha lilla vimseby får celebert besök)

hannahsthlm

Goddess: Åhhh..er dag lät ju också förträfflig :-)!
Ska hålla galan i minnet, den vill man ju inte missa! :-)

mia dh

Druckit lagomt mycket champange och bara glassat i solen...
Ha det gott

mia dh

Och så klart skulle det vara champagne och inget annat...

hannahsthlm

mia dh: åhh..så mysigt :-)! Kram!

DMH/Samuel

Oj! Jag har druckit kopiösa mängder vin, öl, whisky och skogsstjärnan - och det är först nu Polisen vågat släppa ut mig då jag tydligen störde allmänheten i min bikini...

hannahsthlm

Samuel: he he...du är ju bara för söt ;)!

Emma S.

Åhh va mysit ni har det :).

hannahsthlm

Emma S: ohh..ja det var det :-)!

Reb

Ahhh.. det verkar ha varit super harligt pa slak kalaset!! Onskar att jag varit dar ocksa =) next time for sure! Vad bra bilder! Ni ar for sota! Du far beratta lite, natt smaskigt "slakt skvaller"? Ser ut som det redan ar sommar i Sverige.. vad ar era sommar planer? Jag vill sa garna komma till er en svang. Jag ska kolla om jag kan fa ledigt en vecka eller sa.
I gar kvall hade Robbie & Vokab Kompany en show pa en beach bar. Det va jatte kul & det gick bra for honom (forrutom att han tappat rosten idag =)Kanner mig aven lite sliten har pa jobbet. Det e tur att det ar Fredag!
Sag varldens roligaste film har omdagen forrested "The Knock Up". Har du hort talas om den? Om du vill skratta i 2 timmar sa rekommenderar jag verkligen den filmen.. LOL!
Vi ska aka till Lake Tahoe nasta helg for Robbie's lillebror's graduation fran High School. Hur va det pa Andreas examen? Jag skickade ett kort men jag vet inte om det hann fram i tid (som vanligt)
SAKNAR ER MASSOR!
Puss Puss fran lil sis