DET DÅLIGA SAMVETET

Så sitter jag då här ensam, det är fredagkväll och klockan är över midnatt....
Jag har fått en del gjort som jag planerat, stökat undan alla leksaker, organiserat lite papper, skickat en del viktiga mejl och det är ju BRA.
 Kruxet i bägaren är bara att jag borde hunnit med dubbelt så mycket .

Jag borde ringt MINST tre av mina vänner, men nu är det  fööör sent.

Även om man känner sig lite duktig för en stund för det  man faktiskt HAR fått gjort  så kryper ändå det dåliga samvetet på en...allt man inte gjort!
Man skjuter ytterligare upp det till morgondagen och sådant gillar inte jag.Egentligen.
Man VILL ju så mycket.

Jag hoppas ni som verkligen känner mig på riktigt och läser här, att ni förstår hur mycket ni betyder!
Att jag försöker hålla kontakt med så måmga jag hinner.
När klimparna är hemma är det ju oftast dem som gäller och det är därför jag alltid har så storslagna planer för mina barnlediga helger, jag vill hinna med allt. Men..det gör jag ju inte..tyvärr=(
Jag tycker iallafall om er och hoppas att ni fortfarande tycker om  mig, även om jag som skrivet kan vara dålig på att höra av mig!

Det dåliga samvetet är inget bra det heller, ska försöka jobba bort det, och bästa sättet att jobba bort det är att ta sig för det man tänker!
 Imorgon ringer jag  er :-)! Kanske inte alla..men jag kan börja beta av listan åtminstone.....

Tack för att ni finns!♥ Ni är bäst!
4 kommentarer
DMH/Samuel

Barn förstår och känner långt mer än vad vi (vuxna) ofta anar: kärlek och omtanke går alltid fram - även om man ibland misstror sig själv!

therese

Dina vänner förstår säkert din situation. Har inte barn själv men visst förstår jag ändå att dem som har alltid sätter dem först, det är ju så självklart. Angående det dåliga samvetet så finns dte nog alltid, hos alla, att kunna göra mer, bättre osv. Ha en trevlig helg!

Karlkajsa

Lovely site keep it i will be back that you.

Karlkajsa

Lovely site keep it i will be back that you.