The end?


Vad tror ni finns här i då?;)
(Visar imorgon!)

Nej..jag ska inte lägga ner bloggen.Men måste nog förbereda mig på att lägga ner ett av mina fritidsintressen,dvs. nätshopping.
Inte av den anledningen man kanske först skulle misstänka, att det blir för dyrt. Inte av den andra anledningen man kanske heller skulle misstänka, det är ett beroende. Inte för den tredje anledningen man också kanske skulle gissa på, sakerna jag beställer blir alltid ..typ..fel.
Nej...jag älskar att nätshoppa,är inte beroende och gör av med lika mycket i affärer om jag inte nätshoppar så det är inte därför  jag måste sluta.
Anledningen  heter 7-11,där jag oftast hämtar mina paket, ca 98 % av paketen kommer dit.

Idag när jag kommer och ska hämta mitt lilla eleven paket( och är lite smått stressad )samt rek. ett paket jag skulle skicka så tog det 35 min  !
Det står några  totalt okompetenta på allt med posthantering att göra bakom disken och säger:
 "Nu har vi tagit över,det kanske blir lite struligt i början..he he  "
Lite struligt..ja det var ju bara förnamnet...verkligen.
När jag skulle rek. paketet sa den ena att det var samma sak som postförskott. Jag förklarade att det var det faktiskt inte. Jag förklarade vidare att man klistrade på en rek.lappoch att det kostade 50 kr och att jag redan betalt porto så inget porto behövdes.Postförskott är något helt annat det.
Jaha...Då blir det 94 kr sa han stolt. (Den andra av dem)
Hur  kan det bli 94 kr  ? frågade jag..när portot redan är betalt. Du kan ju inte väga paketet och ta pris efter det när jag inte ska sätta på porto...eller?
såg han väldigt  ställd ut.
Ringde massa samtal på något språk jag inte förstod ett ord av..ryska? ..och sa sadan att jag hade mycket fel!
Mycket fel.....#¤"&/¤=/
Gahhh...blev så less så jag rev av rek lappen och tog med mig paketet till hederliga posten där det såklart kostade 50 kr, som jag visste! Som det alltd gör!
Det andra paketet jag skulle skicka glömde jag kvar på 7-11. Ja,det skulle inte skickas rek..men ändå..med deras kompetens vet man ju inte om det hamnar i en postsäck eller sopsäck..gosh..aldrig mer jag lämnar ett paket där!
Grejen är ju nu den att jag inte ens vill visa mig där igen, överhuvudtaget, någonsin.
Jag kan gå till posten och posta paket resten av livet istället..no problem..men OM JAG NÄTSHOPPAR IGEN så innebär det att jag till 98%   måste  visa mig där på 7-11 igen. Om jag inte väljer hemkörning...
Aja..Jag måste helt enkelt sluta!
The end.

29 kommentarer
Mathilda

Åå jag hatar detta ! Är samma sak på det stället där jag bor. Alltid är det någonting som krånglar.. Det är posten i huvudtaget det är fel på egentligen..
Kram ♥

Jack H

Hemkört är bättre.

hannahsthlm

Mathilda: Ja..håller helt med! Hmm..jag tror hon på posten också gjorde fel..hittar inte kvittot med kolliid. nu..fick jag det? Gahh..man blir ju helt tokig...
*sliter mitt hår*..typ ;)
Tragiskt:/
Jack H: Ha ha :-)

Käthe

Fy vad jobbigt. :(( Kan du inte välja annat utlämningsställe?

hannahsthlm

Käthe: Det vet jag inte..tror det skickas automatiskt till "mitt serviceställe" som just är det dära..På större kedjor som H&M kan man nog ändra men annars...tror det hamnar där ändå=/!

delinda

mm jobbigt. nyfiken på innehållet=)

Kerstin

JA, det där är såååå irriterande :(

Fröken SötSur

Men gud vad trist! Ja, byt utlämningsställe.

amelie

gillar din bakgrund till bloggen :)

mia dh

Nä vad trist, hoppas du kan byta utlämningsställe, kanske ett samtal till till nätshopen och det går att ändra?
Ha nu en härlig fredag och jag tror vi får lite sol på oss idag ändå...

Junitjej

Idag är det fredagen den trettonde. Är du skrockfull?

Christine

Så inkompetenta! Shit, jag hade också blivit irriterad...

babycool

Jadu, posten kan man lite på. Tack gode gud att alla mina paket kommer till ICA kvantum här i lilla Varberg *fnissa*

Sabor

Nätshoppa är roligt.Det finns ingen roligare känsla när man fått en avi hem och har paket att hämta ut.Som julafton ; ) Men förstår krångligt om det ska vara strull att hämta ut.Ha en fin dag sötis!

Karin

Tänk på att nästa gång är det kanske du eller något av dina barn i framtiden som börjar på nytt jobb utan att få tillräcklig utbildning och information. Jag tycker man få ha överseende med sånt och ska man bli arg får man bli det på någon "längre upp i kedjan" att dom inte kan ge sina anställda rätt information.

Cecilia

Kan du inte bara välja att få em till Ica, posten, konsum eller något? Jag brukar välja iaf:P

fiorella

Jag tycker det skulle vara jätteroligt att få se bilder från ditt badrumsskåp/ skönhetshylla . Kan du inte bjuda oss läsare på det nån gång :) ?

Anna

Usch, hatar när det blir fel sådär. Tack gud hämtar jag mina paket på Konsum där dom faktiskt verkar ha lite mer koll.

Alva

shit happens

Sofia

Jobbar på ica (bland annat med posthantering) och här är vi duktiga! :D
Fast jag vet att det kan vara mycket tjorv från andra håll med posthanteringen.. Speciellt nu med alla sommarvikarier..

Linda

var med en kompis som skulle skicka utrikes på sleven o killen hade ju nollkoll... de måste ju få utbildning om de ska kunna sånt

Tvilling

Ohh jag håller med dig totalt! Far o flyg inkompententa folk ! (skulle inte förvåna mig ifall jag stavade fel någonstans också ;))

Sessan


Så jäkla dåligt av posten att rationalisera ut posthantering till mackar etc. Posthantering är INTE det enklaste då man är nybörjare får man förmoda, dte fanns nog en orsak till att posten skötte det förr, jag tycker nog också du ska ha överseende ett tag iallafall.
Sedan kan man här faktiskt välja utlämningsställe. Om man säger till då man beställt varor kan man få de skickade till en affär 3 mil bort, 3 mil åt andra hållet eller 5 mil bort. Kan inte alla välja var de ska hämta grejerna?

LEA

Jo, det är tyvärr lätt att det blir fel. Lite synd =( Hoppas du haft en bra dag=)

Helena

Jag sommarjobbar nu på en bensinmack...myyyycket fel blir det, men jag blir bättre för varje dag. :-/ Men det är jobbigt när alla säger olika...
Men jag beundrar dig ändå att du "vågade" bli arg. Jag säger sällan ifrån fast jag vill.
Ha en bra fortsättning på fredagen den 13:e!

Jessica

Dålig service och okunnig personal är bland det värta.. kan dom inte hantera postservice ska dom inte erbjuda det! Men du kan ju altid byta utlämningsplats:)

Paolita

haha neej gud va synd :P

Matilda

Usch! Jag har samma problem, drar mig för att beställa från internet för att jag måste ta mig till skit Tempo och hämta ut det. Brukar vänta och beställa allt jag vill ha från alla nätbutiker på samma gång så att jag kan hämta ut allt samtidigt och slipper springa på det otrevliga stället var och varannan dag.

Lisa Walker

jobbigt med okunnig personal! Är slarvigt där jag hämtar ut mina paket också. Sist jag beställde så fick jag ingen AVI. Lyckades hämta ut paketet iaf och nu 2-3 veckor senare har det inte kommit någon Avi därtill hör att vi speciellt valde att få en pappersavi. Störande! :/