Skincare is important!

image2672
Även om det kan verka tråkigt att slänga ut pengar på hudvård så det ju samtidigt så otroligt  viktigt  att ta hand om sin hy.
Jag är ett levande exempel..och säkert du också! Om man inte gör det så märks det ganska snart en förändring......till det sämre.
Att ta hand om sin hy innebär dock inte att använda vad som helst som är dyrt och från ett bra märke.
I flera år har jag slösat pengar på produkter jag inte tål, som jag får finnar av ,som jag blir blank av....och massa annat skräp.
Därför känns det skönt att jag äntligen kommit till en punkt när jag känner mig i balans med min hy, och hittat produkter som någorlunda är skapta för mig.
För det  som allt handlar om   , att hitta  dina    produkter, som passar  just dig .
Jag kan rek. många produkter, och jag gör det gärna, men jag kan aldrig veta om de är  ultimata för just dig  .

Det finns dock  en produkt  som jag vill rek. alla   att investera i och det är  Clarins Screen Mist    .
Det är en produkt som jag inte  kan vara  utan! Eller..jo..kan och kan..men min hud är inte den samma=(

Du använder den som en vanlig ansiktsspray efter rengöring på morgonen.
Sedan lägger du fuktcreme och makeup. Du har en perfekt bas som ger fukt och som dessutom skyddar din hud mot påfrestningar från din dataskärm .

I min senaste order från Beautyplanet fanns :
Clarins Screen Mist 
( den fick slinka med ..igen...jag vet..jag slukar dem ;)
2.  Clinique  Superdefense fuktcreme
(skyddar mot solen med spf 25 och gör iallafall min hy mjuk och len)
3.Biotherm    Multi Recharge Yeux
(ny ögoncreme från Biotherm med bla. ginseng mot påsar och trötthetstecken...verkar lovande än så länge)

Har du investerat något  i hudvård den senaste tiden ?
Eller har du något bra tips på någon produkt du inte "kan leva utan" ?!
Berätta gärna!
24 kommentarer
Angelicas Closet

Jag använder 3-steg från Clinique men jag avskyr min hud. Önskar att den var mycket finare.

hannahsthlm

Angelica: Då kanske inte Clinique 3-steg är rätt för dig..man ska ju inte avsky sin hy heller och ändå använda dyra produkter..ingen bra combo :/!

Natta

åh jag är så dålig på sånt. har iaf beställt en hudkräm från biotherm med ginseng.. den oranga fast burken :) ska få den när jag åker på semester. tycker den var så bra faktiskt men har annars alltid haft svårt med sånt..
jag kaninte leva utan min concealer från YSL. Kan vara helt osminkad men måste ha den haha.

Maddis

Jag har fullständigt FÖRÄlSKAT mig i Estée Lauders "Idealist skin refinisher",man blir sååå himla slät och fin ansiktet så nu ska här inhandlas en hel serie ansiktsprodukter från EL!Jag är ju en "Kickstjej" så man får ju testa en hel del i jobbet och måste säga att Lauders produkter tar mer och mer + poäng hos mig,ska bli mycket spännande att testa deras kommande primer som släpps i höst,den tror jag är riktigt bra så håll utkik efter denna så där i augusti-september nån gång.För tillfället använder jag Biotherms Line Peel-serie som jag oxå tycker är riktigt bra,speciellt ögoncremen ur denna serie är super!Nu på sommaren har jag använt Biotherms "Source Thérapie Superactiv" väldigt mycket,ett sorts koncentrat som boostar huden som även är en skin perfector och kan då användas som en primer oxå,denna finns bara en sak att säga om - KÖP -!Den är näst intill beroendeframkallande!

Mia

God natt! :)

Olga

Jag använder Clinique's 3-steg. Är mkt nöjd med resultatet! Det är verkligen en sån stor skillnad på min hy sen jag börjat använda de produkterna.
På sommaren kan jag inte leva utan fuktsprayen för ansiktet från Clinique!
Till ögonen har jag Clinique's All About Eyes. Den tar bort trötthetstecken och slätar ut huden runt ögonen (sa säljaren). Ögoncremen är ok, kunde varit lite bättre faktiskt.
Recensera gärna Biotherms ögoncreme, vill veta om den är nå att ha ;)

hannahsthlm

Natta: åhh..är sugen på cremen till ögoncremen också..men få nog hejda mig etta tag nu ;)!
Maddis: Åhh..primerna från EL ska jag allt hålla span efter i höst ;)!
Biotherm Line Peel är en bra serie och speciellt ögoncremen, adorable!=) Den var dock slut på beautyplanet när jag lademin order så då blev det denna med ginseng istället..den här gången! Men Line Peel Yeux är ruskigt bra!
Den sista produkten du skrev om från Biotherm lät spännande, måste prövas snart ;)! Tack för tips!:-)
Mia: Gonatt gonatt!=)
Olga: Jättebra att du är nöjd med 3-steg från Clinique,vet många som är det,på mig funkar det dock ej =(
All About Eyes är ok,håller med, inte toppen..men ok ;)!
Ska absolut rescensera Biotherm Multi Recharge Yeux när jag använt den ett tag:-)!

Lida

Jag änvände
3-steg från Clinique men det funkade inte sådär jättebra på mig. Men nu använder jag clarince hudprodukter. De är verkligen super, rengöringprodukterna, krämerna. Jag älskar de verkligen!

hannahsthlm

Lida: Ja..man måste våga byta och pröva
sig fram :-)!

emma

God Natt!!

Pernilla

Igår skedde värsta shoppinghysterin för mig.
md.formulations - adult anti-blemish kit blev jag rekommenderad av min hudterapeut..så vi får se om det hjälper. Jag kan inte vara utan Apotekets parfymerade bodylotioner då jag inte kan ha parfym. Man kan fynda bra krämer för kroppen där.

Cicci

Nu blev jag riktigt intresserad av Clarins screen mist! Ska kolla efter den på Sephora här eller nåt :)!

Josefina

Dermanord är helt klart bäst! :)
Dermalogica gillar jag också.

Ebba

Jag kan helt enkelt inte leva utan mina Håkansson vitaminsprayer :-)

Sandra H

Jag har tips på budget spray/mist för ansiktet,
SPA ansiktspray m aloevera,havsalger är jättebra & kostar 45kr. Har min i kylskåpet & sprayar varje morgon. Finns bla. på Åhlens.

Lina

Clarins Screen Mist har jag en som jag använt 2 ggr men säljer för att jag inte kommer använda den. Om du är intresserad! /Lina

Sessan


Jag har en kräm ifrån doktorn som tar bort + motverkar finnar. Det bästa för mig som lätt får finnar. Kostar dessutom bara 60 spänn :-) Cliniques tresteg är bara elände om man har problem med huden. Cliniques andra krämer är mkt bättre så vitt jag hört, tresteget har de bara kvar för att det säljer så bra på sitt rykte, men med dagens kunskap görs betydligt bättre krämer.
I övrigt använder jag inte så mkt *fy på mig*, men jag har då inga rynkor och så än fast jag är 30+ :-)

SKÖNHET/Tips&Råd

Japp all min hudvård kommer uteslutande från shiseido som jag kan rekommendera STARKT! Min hy har förändrats till det bättre sen jag började med deras grejer. Dagkräm, nattkräm och rengöring är ju a och o. Sen har jag även peeling, speciella produkter att avlägsna tillfälliga kvisslor mm. Mycket bra makeup också som har hög kvalite till bra priser=)
Shiseido testar sina produkter i 10 år innan dom släpps. Asiens störta skönhetsmärke rakt av, och deras hy är ju nästan på gränsen till oklanderlig!

Felicia

kolla strawberrynet.com
där kan man köpa massa hudvård billigare.
Fast du kanske redan visste om den sidan. Dessutom får man paketen i ett jätte gulliga förpackningar.

Tiina

Mitt beroende är inte bra, hydrokortison, tyvärr. men jag är beroende, får jag utslag, duttar jag på lite på kvällen, nästa dag borta. Det är den ända krämen som funkat på mig i 18 år och lika länge har jag typ använt den.

nollattan

jag köpte två fantastiska E-vitaminprodukter i London, på Wholefoods. Organiska E-vitaminoljor med 32000 iU resp 5000 iU E-vit för ansikte och kropp. Sjukt bra saker! Har använt ansiktsoljan nattetid med synbara resultat! Rek varmt!

Amanda

Jag tycker sånt är så svårt. Har produkter som funkar helt ok på mig nu, men skall fråga hudterapeuten när jag skall dit sen vad som passar mig.

intermezzo

Ja det abolut viktigaste måste ju vara att hitta det som man själv trivs med oavsett pris och trend!
Mild hudvård måste ju vara det optimala.
Tror inte på antirynk/age grejor utan mild rengöring och bra återfuktning är det som har effekt!Gillar The body shop och Nuxe

Albertnicole

Very useful information. Thank you!