Greetings from Yasuragi

image2692

Idag tog mamma och jag som bekant sushibåten  från Strand Hotel (Nybroviken)
ut  till Hasseludden SPA & Yasuragi    .
En båttur på ca 45 min. där man serveras sushilunch om man önskar.
Sedan klev vi av vid Hasseluddensbrygga och entade Yasuragit.
Där väntade blå/vita japanska rockar, tofflor och korgar (för sina värdesaker och handdukar),
det har varit  min outfit  idag ;)!
Har badat lite ,ätit frukt och druckit gröntte och vitaminjuice  för ca 1 år framöver, varit på klassisk massage och en behandling som hette fot-harmoni. Nu är mina fötter så  lena och fina så det inte är klokt :P!

Vi avslutade dagen med en middag på restaurangen högst upp,vidunderlig utsikt över vattnet och Lidingö.
Där blev det misusoppa,ännu mer sushi, vårrullar,ceasarsallad och ett glas chardonney. (man kan ju inte bara dricka gröntte hela  tiden ;)
Klockan 22 stängde det för dagen och nu är jag hemma sedan någon timme, urpigg!
Åk på Spa...ofta..det rek. jag verkligen :-)
Det bästa var nog att jag lyckades norpa åt mig två baddräkter, eftersom jag inte visste vilken size jag skulle välja, och fick ta med båda hem :-) Svarta snygga och garanterat användbara! Väldigt praktiskt!

Nåå...passar jag i Kimono ??
Ha ha..man fick faktiskt med sig den hem (dock inte korgen) så nu kan jag ha kimono-rocken  som dagens-outfit någon mer dag..kanske...eller... förmodligen inte ;)!
15 kommentarer
Käthe

Vad trevligt det låter. Älskar spa! :) Och du passar kanon i kimono.

theblinding

Kimonon ser ut som den Beck har i "Beck #21 - Den japanska shungamålningen".. :P Samma spa möjligen?

hannahsthlm

Käthe: Hi hi..Jaaa..spa är underbart :-)!

hannahsthlm

theblinding: Ohh..ser u det har jag inte koll på..men det kan va ;)!

Helena

Det äe så härligt där, har faktigst min fina rock på mig just nu den har fått flyttat hem till föräldrarna, det äe ju härligt ped skaker man får ta med.
Hoppas att du är som ny i dag :)

Fröken Isakson

Vad härligt ni verkar haft det. Du ser dösnygg ut i kimono :). Måste nog prova Hasseludden nån gång.

Niklas Eriksson

Du var ju riktigt söt i kimonon!
/Mvh Niklas

irmeli

åh, det lät härligt! Har en sådan kimono, som jag fått någon annanstans:)

hannahsthlm

Helena: Jodå..jag känner mig lite ny idag ;)! Kram!
Fröken Isaksson: Hi hi..tack! ja det tkr jag verkligen du ska pröva :-)!
Niklas Eriksson: Tack ska du ha :-)!
irmeli: Ja det var super mysigt:-)!

Helena

Det ser jättehärligt ut =) När jag ser de fina bilderna så blir jag sugen på att åka dit, ser så mysigt ut. Har en likadan kimono hemma, men som jag tyvärr inte använder..

Jenny W

Va härligt det lät! Hur mycket kostade det? /Jenny

Sofia

ÅHH
jag vill oxå!! Underbart!

Jenny

jag var där en långhelg med pojkvännen och man var helt slut pgr av att man slappnat av helt galet mycket. Men ganska okey baddräckter.. förutom att dom är lite väl öppna i ryggen.;)

Lina

Lät inte helt fel det där

Ran

Vad mysigt det sag ut!Lat som en harlig dag! Maste testa att aka den dar sushibaten nu nar jag ar hemma i Sverige.