TIPS TACK!

Den här gången behöver jag inga tips på makeup produkter utan nu eftersöker jag er förträffliga hälso-kompetens;)!
Det finns så många kloka människor som säkert kan komma med råd...så har du något att bidra med i detta ämne..TIPSA MIG! :)

Nu är det såhär att jag tror att jag har urinvägsinfektion..det låter groose..jag vet och det känns..horribelt också...! Grejen är den att jag har haft ont i rygen också..dvs, känningar på njurbäckeninflammation...bläää=(!
har haft både njurbecken inflammation och njursten förrut...bla. när jag var gravid med Lilla-e så han fick plockas ut med kejsarsnitt en hel månad för tidigt...
Jag har inte tid  att gå till doktorn just nu...tycker jag springer där typ..jämt...=/!
Dricker tranbärsbrus och mycket vatten..finns fler tips?

Kan man äta vanligt kåvepenin (pencillin) mot denna infektion? Eller behöver man något special pencillin? Har nämligen mycket kåvepenin hemma och har börjat ta en kur nu med förhoppning att det hjälper..vad tror ni? någon som har erfarenhet av detta?

Jätte snällt om ni ville hjälpa till! :-)

Kram hannah♥
31 kommentarer
Mia

Tycker du ska ta och ringa sjukvårdsupplysningen och dom kommer garanterat råda dig att besöka doktorn... Lämna urinprov går ju snabbt...
Ta hand om dig :)

Sofia Style

man ska ju aldrig ta en p.kur utan en doktors ordination!

Felicia

Håller med Mia, ring sjukvårdsupplysningen! Det är snabbt och smidigt och de brukar ha bra svar. =) lycka till

hannahsthlm

Mia: jag vet..det är därför jag inte vill ringa..vill inte gå till doktorn igen:)! jag tänkte vara lite hemma -doktor till mig själv..men..inödfall får jag väl boka en tid i veckan!Tack! Kram!

Sofia style: neej..men om man har infektion/bakterier ska man ju äta pencillin..

hannahsthlm

Felicia: Tack..kanske får göra det då=)!

Linda

Man ska äta annat pencillin, sa dom till mig...har haft det här flera gånger. Annars...håll dig varm, drick tranbär eller lingonjuice. Men försök hinna gå till läk, jag fick nästan blodförgiftning en gång när jag väntade för länge. Inte meningen att skrämma upp dig nu, menar bara väl :)

Adriana

ved og ikke gå til legen gjør du det bare verre!og det kan føre til noe mer... Har selv hatt urinveisinnfeksjon... Det gjør EXTREMT VONDT!!!! oppsøk lege. klem C

Joline

neej ta inte penicillin utan ordination, dels för att kroppen kan bli immun mot onödig pencillinkur (du kanske behöver andra tabeletter) min kompis hade uv-infektion från och till (med max 14dagars uppehåll) i ett år, till slut blev hon så less att hon gick till en homeopat, hör och häpna tabletterna hjälpte.

Jag brukar dricka mängder med tranbärsjuice det hjälper för mig, försvinner väldigt snabbt då ocksp.

hannahsthlm

Linda: Tack för infon! jag har för mig det också..att det är annat pencillin.men..jag ÄR desperat..så jag har börjat äta detta jag har hemma..
Ojj..blodförgiftning? Fy..stackare..Jag kanske borde gå till doktor..snart..

Adriana: Tack för omtanken och råd!

Joline: Där ser man! tack för tipsen!=)

Sandra

Tranbärsjuice har jag hört kan hjälpa väldigt bra :)

hannahsthlm

Sandra: ja..jag dricker tranbärsbrus..kanske ska köpa tranbärskoncentrat/juice också!

malin

problemet är att kåvepenin inte i regel brukar användas vid uvi utan det som används mest är ciprofloxacin. läs mer på fass.se. Tycker absolut du ska gå till vc! mvh Malin

Johanna

Håller med många, ring sjukvårdsupplysningen. Tycker dom att du ska ta ett urinprov, gör det!
Hoppas det går över snart, Kramis!

Sessan

Du njurbäckeninflammation är ju något som ganska snabbt kan sabba njurarna, förmodar att du inte vill gå på dialys resten av ditt liv eller ha nya njurar? Tro mig, har du redan fått det i njurbarken eller dylikt kan det gå fort innan njurarna börjar förstöras och du blir jättedålig. Har själv råkat ut för det. På kvällen fick jag något som nog liknar cirkulationsrubbningar, hög feber plötsligt och svårt att tänka klart/gå, hyperventilerade. Dte tar MYCKET längre tid att fixa till en rejäl njurbäckeninflammation eller förstörda njurar. Så varför inte gå på VC och ta ett enkelt urinprov?

Tranbärsjuice kan hjälpa mot en inflammation längst ur i urinröret, men INTE mot urinvägsinfektion. Det handlar om bakterier som förökar sig i miljontals varje timme och vandrar uppåt och de tar man inte död på med juice.

Qaroline

Som de flesta redan sagt så tycker jag att du ska uppsöka läkare. Urinvägsinfektion är inte att leka med. Dessutom brukar de gå över såfort man får rätt medicin.

Hoppas du blir bra fort!

Lene

hej. vet inte om nån skrivit det innan (hinner inte läsa, är på språng) men drick mycket tranbärsjuice, det renar urinvägarna och håll dej varm HELA TIDEN!hoppas att du lyckas bota dej själv

Louise

kåvepenin används när problemet sitter i luftvägarna, så jag tvivlar på att det hjälper mot uvi...håller absolut med om att du bör lämna u-prov, det går ju på nolltid. Krya på dig!

Marie

Malin har rätt. Kåvepenin biter inte på UVI-bakterier. Du måste faktiskt gå till doktorn! Obehandlad urinvägsinfektion kan leda till njurbäckeninflammation (som du redan vet). Bota sej själv när det gäller UVI är ingen bra idé, det går nämnligen inte!

Marie

PS. Det är inte samma bakterier i näsa/hals/luftvägar som i urinvägar. Kanske tur det...DS

Käthe

Snälla, gå till doktorn om du känner av njurarna. Och maila mig sedan. :) [email protected]

sara

Nej nej nej, Inte penicillin!! Det ger läkaren endast om du får upp infektionen i njurarna. Innan dess så är det bara att dricka mkt och surt. Typ citronvatten . Om du får feber så måste du ta kontakt med sjukhus för då kan det ha gått upp i njurarna, men innan dess är det onödigt. Drick drick och drick. Och INGET kåvepenin. Du gör bara kroppen recistent mot det och då funkar det inte den dagen som du verkligen behöver det.

lindis

Kombination av sulfa och trimetroprim fick jag sist. Ser att norfloxacin kan ges mot njurbäckennfektion och den fick mig bra efter att ha prövat 5-6 olika andra antibiotica mot annat magtjafs. Så den funkade men mådde inte helt bra av den. Misstänker att den är rätt ordentligt "dödande" så det ska vara riktig kris innan jag äter den igen för fy fan vad illa den fick mig att må.
Hade jag dina problemoch hade sulfa+trimetroprim hade jag varit min egen doktor. Märks ju rätt fort omdet funkar eller inte.
Obs substansnamn, inte fått dem i sverige så jag vet inte vad de kan heta här.

Anonym

Huah lider med dig! Du kan inte bota en urinvägsinfektion med tranbärsjuice men det är ett jäkligt bra knep för att förebygga dem.

Maria

Hej, har läst att amerikanska tranbär är bättre än svenska. Deras bär verkar ha större halt förebyggande ämnen. Går att köpa både som bär och juice från Ocean Spray. Försök att hitta sätt att få upp halten av rena tranbär. Tror inte brustablett är så effektfull... Kiwi hjälpte mig oxå mot känningar. Good luck! :)

Caspermiriam

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

Mattis

Fick diagnosen njurbäckeninflammation idag. Funkar pencilinen med vodka cranberry?

Tory Burch



If you are selected for the autumn and winter, the unique pair of suede boots, the belt of these Tory Burchboots will be a best choice. Wrapped in black suede shoes with leather straps and gold around the buckle, making it eye-catching.



Here-Tory Burch! You can find anything you like, mix and match individual style sense of the city, full of youthful fashion sense Variety only choice!

Pandora Charms

Pandora Charms help to make good jewelry purchases for the items should have an eye-catching design that reflects an excellent quality of craftsmanship offered by Pandora Australia online store, which is why Pandora Jewelries are a good start for your collection. For assurance, you can even ask the countless number of people who have professed to the excellent attributes of these Pandora Charms Jewellery.

Pandora Beads and Pandora Bracelets have been known to use the best gemstone around making them more attractive to prospective buyers. Perusing over the Pandora Charms and Beads Accessories catalogues, one can distinguish the cutting-edge design utilized for every piece of gold Pandora Charms Jewelry. And while the Pandora Bracelets Jewelries continue to improve the traditional jewelry styles to create fresh designs for its customers, it has likewise maintained a classic accent on every jewelry item available.

Canada Goose Jackets

Canada Goose Jackets produced by the Canada Goose company is a popular outdoor clothing to cater the hikers, skiers, wilderness chic, snow boarders, and endurance athletes. We all know Canada Goose Jacket is the most popular brand worldwide. Canada Goose Chilliwack are always are emblem of fashion and beauty. In addition, Canadian Goose Jacket can keep you warm and dry in any rainy or snow day. Canada Goose Parka seem as the city-windbreaker. Designers know the requirements of customers who take style and functionality of Canada Goose Coat into account. That is why Canada Goose Coats could win a precious position in competition with other brands in the same field. Canada Goose Trillium Parka are one of the best on Canada Goose Jacket Sale which can provide in many colors and styles. Now you could easily to buy Canada Goose Expedition from Canada Goose Online stores from Canada Goose Outlet, including many professional online shops where could also provide you the Canada Goose Jackets Toronto with top quality and reliable after-sales service. All the Canada Goose Sale including Canada Goose Trillium and Canada Goose Expedition Parka are assured of free shipping and no sale tax. Longer length provides an additional level of coverage, while goose’s feather are filled in Canada Goose Toronto which will keep people warm all the time! Buy Canada Goose from Canada Goose Montreal online stores, enjoy best service. Welcome!

No need to ask if someone who did not know Canada Goose.This very famous Canada Goose Brand is widely known by so many people,especially for people who live in cold places.People who are live or plant to go travel to some countries that are in cold weather would like to take a very warm Canada Goose Parka with them which can help them go through the cold temperature easily.With best and authentic quality Canada Goose made Canada Goose Jackets,people always can feel warm and sofe comfortable when wearing Canada Goose Coats. Canada Goose Winter Jackets are sure the first choice for people when they are planing to buy winter clothes.Nowadys,more and more online Canada Goose Parka Sale store opened online to offer people more choices if they would like to buy Online Canada Goose Parkas or Canada Goose Sale Jackets.But there is one very nice online shop named Canada Goose UK Parka shop which launch so many warm and comfortable wearing UK Canada Goose Men Parka, UK Canada Goose Women Parka, UK Canada Goose Baby Parka, UK Canada Goose Youth Parka, UK Canada Goose Trillium Parka, UK Canada Goose Chilliwack Parka, Canada Goose Expedition Parka, Canada Goose Women Jackets, UK Canada Goose Gloves and Canada Goose Accessories Hat,ect.Anything you need in winter even other cold days,you can buy it from this UK Canada Goose Parka Online shop.The good news is you can enjoy all UK Canada Goose Jackets and other wearings with no shipping fee and no sale tax.You just need to login www.canadagooseparkauk.net,then you can get your satisfy Canada Goose wearing.

North Face Denali Jacket

Welcome to our North Face Jackets Sale online shop! North Face Down Jackets, with a history for many years, always be highly spoken of by people all over the world. The North Face Jackets were known for its premium warmth and stylish look, never out of fashion. It will keep you warm in the coldest days.

Here we are honestly provide you the best North Face Denali Jacket, North Face Denali Fleece Jacket, North Face Hoodie Jacket, North Face Pitaya Jacekts, North Face Realization Jackets. Besides, you can not only find North Face Jackets for adults, but also Kids North Face Jackets in our North Face Jacekts Online sale. Also you can find many other series of North Face Jackets in our North Face Jackets Sale online store. Just find what you like here. All North Face Down Jackets for you are in top quality and large discount, don’t worry about the quality and price, enjoy Cheap North Face Jackets.

North Face Jackets Sale, your reliable online shop.

North Face Jackets have become the first line of the brand North Face Coats, and their success is not measured in North Face UK action.North Face Outlet has had a long investigation and analysis, continuous The North Face Jackets improvement and enrichment has North Face Sale a huge trend The North Face Jacket to be listed as world-class jacket.The top quality and reasonable price of Mens North Face and Womens North Face are critical success factors. There's no doubt about North Face Hoodie,North Face Nuptse is a perfect outerwear.If you are wondering what to wear with a North Face Coat, look no further, because in The North Face Outlet, you'll find all kinds of Cheap North Face Jackets,North Face Parka, North Face Down,North Face Vest and so on, all of North Face Jackets On Sale, you can carry almost North Face Clothing in your closet. The North Face Fleece, one of the best selling North Face Jacket from North Face UK Outlet. Beware of this area of the cold weather, our North Face UK Sale also offer you the good design of North Face Down Jackets and North Face Fleece Jackets which is very warm.

As stars favor, recently it also proceed onto the screen. Exposures in much magazines, North Face Jackets For Men, North Face Jackets For Women such as stylish North Face Nuptse Jacket, comfortable North Face Fleece Jackets, warmest North Face Winter Jackets, North Face Down Jackets, North Face Metropolis Parka, distribute all much more compared to world. Now North Face Outlet Online offer a wide range of Cheap North Face and Discount North Face you may like, welcome to visit our North Face Store, Buy North Face Jacket here.