Lip gloss by H&M

52049-1974

ohh..just det..jag lovade ju att berätta vad det glossiga glosset från H&M som jag köpte i Fredags heter!
Det heter  hlt enkelt  Lip gloss by h&m  och kostar 29.90 (tror jag det var..) jag valde färgen  Azalea Glow  .
Jag hade det i Lördags så på stora bilden kan ni se hur det ser ut på efter en stund...

Det ger inte mycket färg som håller..men för  det priset  så kan det vara värt att pensla på med jämna mellanrum;)!
Smart och lätt applikator i form av en pensel  ,som på YSL concealerpenna ungefär,man klämmer alltså upp gloss i en pensel  som sitter längst fram på tuben och målar på! Bus-enkelt ; )!

 Det kan vara  bra  att välja en färg som ser stark ut i tuben..för den blir inte riktigt såå färgglad på läppen!

Glossigt är det och läpparna blir mjuka och fina..inte klistriga som av många andra gloss..jag är verkligen allergisk    mot  klistriga  gloss!
Lite synd att detta gloss  försvinner snabbt.....men..det har jag många   dyra gloss som också  gör..dock drar just det ner betyget lite..hade det suttit bättre hade det nog  fått full pott !

Lip gloss by h&m  får ♥ ♥♥ av mig.!
(en produkt kan få som mest 5 ♥ av mig)
Är inte sämre än ett dyrt gloss och absolut värt pengarna!

/Hannah

  Bra ögonbryns penna har också efterfrågats..såå..när jag kommer ihåg passar jag på att tipsa om denna på  lilla  bilden från Lancome     (som jag även har på stora bilden!).
Den heter Le  Crayon  Sour Cils och färgen brun  passar de flesta..måla  lätt lätt med pennan för en ljusare färg...använd den gärna lite trubbig.Smart borste i ena änden att "kamma till" fransarna med efteråt för naturligare look!
11 kommentarer
sura tanten

Låter ganska bra! Alltid kul att pröva nya gloss, behövs alltid dessutom. Ha en fortsatt bra dag!

hannahsthlm

sura tanten: jaa..jag är sååå less på att lägga 300 kr på saker jag inte använder sen..grrr..såå..nu ska jag pröva lite mer budget ;)Hmm.. gloss är ju just en sådan sak man kan köpa budget. Foundation, puder och mascara vill man ju helst ha lite lyxigare saker..och hudcreme ...såklart ;)!

Sessan

Åh, tack! Jag kör mkt budgetgloss hemmavid på helgen och så när man har möjlighet att bättra på, så det där ska absolut inhandlas imorgon!

Karin

å det där lipglosset här jag med.. tycker faktiskt att det är rätt bra, men har ju klart bättre:)

Sandra

Hej! Tänkte fråga en sak...
Jag funderar på om jag ska klippa mig eller inte, men har i åtanke att jag kanske ångrar mig som du gjorde ibörjan när du just klippt dig...hur tycker du jag ska göra? :)
Ta gärna en titt på min blogg, där finns bild hur håret ser ut nu... //Sandra!

Linnéa

Jag älskar HM s gloss! Har ej provat den färgen du har, men en ljusrosa variant (kommer ej ihåg namnet). Jättefin färg, bra konsistens och gör läpparna väldigt mjuka och fina.
Sen måste jag även säga att jag har testat min cremerouge!(Det jag beställde från hm.) Heelt fantastiskt bra!
Innan använde jag max faktors flawless perfektion. Det här rouget var liknande i färg, men blev myycket finare!!
Måste också berätta för dig att 90% av kläderna jag beställde åkte tillbaka:)
Och slutligen: Har du sett till eyelash-curlern? Jag har då minsann inte gjort det! Den är nog spårlöst försvunnen i så fall.. Tråkigt.

Ha det bra!
Kram

Tiina

Hejsan, såg att du hade haft en sväng förbi min bligg idag :) skoj. äh jag måste med pröva det, håller med är as tråkigt att lägga mycket pengar på sånt man knappt använder (om det visar sig vara dåligt), du har du prövat Smith's Rosebud Salve? den är super bra ;) Ha det bäst // Tiina

sanna

åh, bra tips! kanske värt att prova då. :)

Ellis

Jo ska nog köpa det, verkar bra och trettio kroner är ju ingen större summa, I love gloss:D

Lene

ja då är det inte bara jag som är allergisk mot klistriga lipgloss. det är därför jag aldrig köpt nåt juicy tubs även om alla tjatar om hur bra de är.. blää för det! men h&ms gloss e toppenbra för det priset:)

nollåttan

arrghhh....blev sugen att köpa den HM gloss du bloggade om och så rosalila färgen slut. överallt!!! grrrr. behöver uppdatera glossförrådet i alla 7 väskor akut, och med juicy tubes går det på en massa onödiga hundralappar....NIVEA intensive care är förresten superbra läppbalsam, fick den skickad av en kompis som bor i england, har inte ens letat efter den här, men hoppas att den finns....