KLÄNNING

     Klänning från Soft Grey La Redoute 349 kr

Fick ett paket från La Redoute  igår som innehöll min svarta Soft grey  klänning...Visar senare!
 Det blir faktiskt  en keeper   :P

Beställer inte så ofta därifrån längre pga. låååång leveranstid samt  att man aldrig riktigt vet hur kvaliteten är..men nu gjorde jag iallafall ett försök!
Dock är jag lite förvånad över La Redoute:s    storlekar   ...De är ju såå stora!! :0
Däremot står det att man ska tänka på att det  ofta är FRANSKA storlekar och att de därför är mindre ..hmmm..Jag har då inte märkt av det mindre..inte ett dugg!
Har ni? ;)

/Hannah
27 kommentarer
Kelly

va fin! :-) kul att den passade!

hannahsthlm

kelly: jaaa..det var på håret..tog stl small eller 34/36 och den var väldigt stor för att vara den sizen..men den funkar=)!

Frida & Fabulous

åh, har också funderat på att beställa den klänningen!

sura tanten

Tycker också de har ganska stora storlekar.

Lovisa

Den ser väldigt fin ut måste jag säga! Det stämmer att La Redoutes kläder ibland inte håller måttet. Jag beställde exempelvis en svart angora polotröja som jag endast använt två gånger. Den luddar av sig hela tiden, och det fastnar stora luddbitar på byxorna, haha. När jag tvättade den luddade den av sig på andra kläder och nu ser den helkonstig ut. Suck.

Sofia Style

den har jag också beställt i puderrosa, jag väntar md spänning!

Mia

Men så är du ju nätt som en ärta...
Ha en fin dag i vintersolen...

t.j.e.

Det är så olika det där med storlekar hela tiden tycker jag, vilket är rätt störande för man lär sig ju aldrig då=/

MICAELA

KÖTTIG KANIN SÄLJES
glo in min blogg, gott folk

Maria

Klänningen ser jättefin ut! :)

nollåttan

hmmm....jag är faktiskt helnöjd med det mesta jag beställt, har hittils returnerat bara en topp. få se hur det går med nästa paket...min pojkvän har haft mer problem, herrstorlekar är helkonstiga. Nu fick han sin rock och den är jättefin!

nollåttan

mycket söt klänning förresten, är det bomull??

Diana

Jag håller med dig om att LaRedoutes storlekar ofta är väldigt stora. Synd, för de har mkt fina saker som man pga. storlekstveksamheter inte orkar beställa... Klänningen du beställde är jag också lite sugen på! Ska bli kul att se bild! ;)

Malin A

Fin klänning. Tänk bara om det kunde vara vår nu !!!

Moa

Jag måste ändå alltid beställa de minsta storlekarna så jag vet faktiskt inte, haha. Dock har inprincip allting jag beställt där ifrån suttit finfint.

erica

jag beställlde och en sån klänning i svart :) får se om den blir stor för mig ;) annars får jag väll byta ^^

Lottisin

söt klänning, kul att den passade! =)

Malin

Jag tycker att det varierar väldigt med Redoutisarnas storlekar. En del saker är ju pyttiga och en del för stora. Troligen beror det på att det är så väldigt många olika märken som säljs på deras hemsida; de har väl olika storlekar och passformer helt enkelt. Som modell "större" kan jag säga att det är i princip omöjligt att köpa nåt därifrån.:/

Madelene

Jag håller med. Det står att dom oftast är mindre, men när jag beställer den storlek jag har i vanliga fall är dom för stora.. Skumt.

Mia

Ja, den är otroligt fin!

milla

Klänningen ser underbar ut! :)

Cicci

Är nyfiken på att höra / se din klänning! Engla fick sin idag och hon var inte nöjd. Är sugen på klänningen men vill höra en andra åsikt innan jag beställer:)

Cicci

Är nyfiken på att höra / se din klänning! Engla fick sin idag och hon var inte nöjd. Är sugen på klänningen men vill höra en andra åsikt innan jag beställer:)

caroline

den är så fin den klänningen :)

Käthe

Jag tycker storlekarna är normala till små. Men det kanske beror på vad man jämför med? :)
Jag tycker t.ex. att Divided är små.

Rebecka

Skitsöt klänning :)

Johanna

beställde tidigare en bikini som var way to small in size. kändes som något ur barnavdelningen =).