Alive och släng dina paljetter!

Jag lever!
Det är ett större under att min LV Speedy också gör det,eller att den inte är totalt massakerad av glögg och kletiga sprite/vodka drinkar vill säga. Fel väska på fel plats..yes!

Jag är fortfarade faktiskt lite i chock efter gårdagens julgala som nog milt kan liknas mellan finlandsfärja meets festival.
Överförfriskade företag som försökte ta sig upp på scenen och blev nerburna av vakter..
Vad ni än gör  lämna in alla paljettbeklädda kläder till secondhand NU .
Har aldrig sett såå många H&M paljettklänningar,speciellt den silver och brons randiga "gift of the day"på en och samma gång,det var horribelt!

Klänning med otroligt LÅG  trendfaktor just nu, ge bort om du äger!

Mitt sällskap hade trevligt, gott med champagne ( vi var nog de enda i lokalen som drack det ;)men det kommer ta ett tag för mig att smälta alla övriga intryck.
Ja..jag känner mig faktiskt utmattad ända in i benmärgen..ha ha :-)
Ska ditt föredag gå på detta spektakel? Då är ett litet tips att vara mer än salongsberusad för att överleva kvällen  och ta inte med någon accessoar du är särskilt rädd om!
Tusen Tack dock till den trevlige bartendern som bjöd på Champagne! You saved my night!

Nu ska jag fixa här hemma,massor, sedan födelsedagsmiddag för min bror ikväll,så det blir nog ingen mer update här idag!

Ciao!♥

Update: Kunde bara inte avvara er bilderna nu när jag laddade in dem ...vissa talar ju för sig själva ;)
 
1.Hannah på damrummet, vill hem och byta om...var fångad i ett paljetthav!:(
2.Patsy och jag håller håååårt i varandra under färden till och från vårt sällskaps bord ;)
3.Champagnen gjorde så vi överlevde scenshowen
4.E-type.. typ i ansiktet....jag klarade nästan inte mer då ...och smällare ..phu!
5.Anton Körberg höll i Karaoken, fick lite inside info om att maskinen stals på turnén i Falun igår så det var minst sagt problem med att få till något...som ens liknade karaoke ..kanske lika bra det :P 

  
22 kommentarer
DONNASANDRA

hehe låter ju som en händelserik tillställning! Visste att det skulle bli så med paljettplaggen. jag håller mig undan sådana! :-D Kram

hannahsthlm

DONNASANDRA:Japp..verkligen..im really amazed över gårdagskvällen ;)!
Jaaa..jag äger bara ett paljettplagg såå..ingen större fara skedd för mig heller :)!
Klokt av dig att hålla dig ifrån dem! :D Kram!

delinda

roligt inlägg! ja man får se upp för denna massinvasion av paljetter då =)

Karin

haha ja jag kom på iden att ha tortillabröd som hattar:p men det var hög mexico-faktor där:) visar bilder senare! ha en mysig första advent!

ulrika

Haha, vad roligt att många kom med samma klänning!

Amanda

Svar: Haha, tack det samma!
Tur att man aldrig köpte den där klänningen då ;)

Käthe

Hihi, just den klänningen väntar jag också hem. Får väl hoppas att den sitter illa. :)

Sabor

Ha en supermysig söndags kväll ;)

Nina

Hi Hi hade min paljettkjol igår på fest =) snyggt!

Ha en trevlig kväll!

Johanna

:), har en likadan paljett topp som du fast i blått, hade den på min birthday. Kommer inte köpa något mer ;) Trevlig söndag! Kramis!

Fröken SötSur

Ha ha ha...paljettklänningarnas afton! Vad var de för slags fest. Var det den där vanliga de brukar ha vid Nacka strand?

johanna

Klipp dig !!!
Snälla!
Nu!!!!

vickan

Rolit med paljetklänningarna. Roliga bilder sedan festen. Ser ut sm ni hade roligt. Hoppas du haft en bra helg.

liza

Jag fick oxå glögg och must på min LV i helgen. Fel väska att ha på jul/adventstillstälningar helt klart! Man får ta nån man är lite mindre rädd om. Tack för din blogg, gillar jättemycket ! Jag har försvarat dig på AlltFörFöräldrar. :) Kram.

Angelicas Closet

Haha usch vad tråkigt när alla har samma sak! Jag köpte inte klänningen då jag hade onda aningar ;)

Anna

Hahaha.. Jag var på den galan för ett par år sen.. Då avr jag gravid = nykter.. Ska dit i år igen den 21 december så då får jag se till att värma upp ordentligt den här gången! =) Uuuuh, den där backen från båten är inte rolig! jag har fan ånest redan nu! Haha

hannahsthlm

delinda: Ha ha..ja det får man verkligen göra:D
Ska du på något julevent där det kommer finnas myyycket folk så lär du inte kunna ungå paljett-invasionen ;)! (så ta något utan paljetter då, det är mitt heta tips :-)

Karin: Åhh...smart idé med tortillabröden där ;) Låter som en skyhög mexicofaktor det :-)!
Hoppas du hade en mysig första advent du med!

ulrika: Jaaaa..det var verkligen smått komiskt..vart man än vände sig såg man den skymta förbi ;)

Amanda: Jaaa,DET var verkligen tur, jag plockade bort min ur min H&M order förra veckan..vill inte ha, vill inte ha..vill inte haaaa ;)! ha ha :-)

Käthe: Jaa..jag plockade bort min klänning ur min H&M order..kan bara inte ta på mig den efter detta .-)Den kanske är jättefin på dig och då ska du självklart använda den om du känner så!Jag däremot kräks på paljetter just nu..ungefär...tyvärr..det är mestadels denna julgalas fel vill jag lova ;)!

Sabor: Hoppas du har en mysig måndagskväll nu då :-)!

Nina: Ja. Paljettkjol och enkel topp/linne utan glitter etc. kan nog fortfarnde funka på rätt person, du var säkert ursnygg ;)! Paljettklänning däremot blir bara för mycket..tycker jag :-)!
Hoppas kvällen var treevlig!

Johanna:Oki!:-) Jaaa, våra paljettoppar är ju ändå rätt "enkla" och inte helt paljettbeströdda så visst kan det vara fint till en annars enkel kjol etc.
Just nu kommer jag dock inte använda min något mer..jag fick "paljett-fobi " i Lördags och den har inte gått över..än ;)! Kram!

Fröken SötSur: Japp, DET var utan tvekan paljett-klänningarnas afton..huuu.-) Allt från 20 åringar till 60 åringar hade valt just den silver/brons randiga paljettsaken från H&M och det var bara way too much for me att se den skymta fram öööverallt..:P! Sedan skridade många helsvarta paljettklänningar förbi korsan och tvärsan också och...pust :D!
Ja det var Julgalan på Nacka strand som går nu i Nov/Dec varje år. Vi var bjudna dit med ett sällskap så vi hade trevligt vid vårt bord..men annars..vilken kaotisk afton..jag skrattar fortfarnade åt vissa incidenter ;)!

johanna: Nopp..tyvärr vill jag inte göra dig till viljes på den punkten ;)!Jag vill ha mitt hår såhär, det är mitt hår och jag som bestämmer:D!

vickan: Ha ha..ja det var en rolig kväll, inte som ja tänkt mig, men absolut ..annorlunda ;)!
Hoppas din helg har varit bra och att du får en fin vecka!:-)

liza:Ja..man får akta sig såhär i juletider på alla glögg och julevent. Inte ta med sig saker man är rädd om..mn det är ju trist om man ska vidare sen förståss :/! Hoppas det gick bra med din LV. Tur i oturen tycker jag att äkta skinn ändå tål så pass mycket mot tex. en väska i tyg. Lätt att torka av etc..men visst är man rädd...jag bevakade min som den vore min baby eller dylikt..varannan skund ;)!
Va kul att du gillar min blogg. Jag blev jätteglad för din kommentar!:-) Tack! Kram!

Angelica:Jaaa..fruktansvärt trist..ha ha!
Du är klok du! :-) Det var ett smart val att inte slå till på den där klänningen! ;) Kram!

Anna: Neeej du..backen är ingen le direkt ;) Har för mig det finns hiss..du kanske ska checka det?:-)
Skönt att du inte behöver vara spiknykter i år då iallafall, det måste varit grymt jobbigt bland alla överförfriskade företag förra året :O
Hoppas ni får roligt och se til att hålla samma tempo som alla andra, då bryr man sig inte så mkt om miljön runt omkring tillslut :P!
(Jag höll nog fööör dåligt tempo på alkohol-fronten för att tycka att det var angenämt ;)
Själva idén är ju rolig och charmig med båten och middagen och såå..men sen att alla spårar ur...pust!!

Dress Like a Princess

Ååh vad kul :)
var det så många som hade den klänningen? Hehe jag har inte sett nån med den än, men jag bor inte i sveriges största stad heller..

hannahsthlm

Dress Like a Princess: Ha ha..ja det var lite smått hysteriskt, klänningen skymtade fram både här & var..vart man än vände sitt lilla huvud ;)!

Amanda

Tycker paljetter kan vara snyggt i viss mängd men det sitter nästan aldrig snyggt.

Jessica Alba Star

Hello. I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work.

Kaiastri

I love guest books, keep up the good work!