Peeling tips..kanske ?

Fick en fråga om jag har någon särskild peeling jag rek.
Om sanningen ska fram så har jag inte riktigt funnit den perfekta på den fronten.
Freeze 24/7 är bra, men väldigt dyr.
Har ni läsare några bra peeling tips får ni gärna tipsa om det! .-)

Peeling är trots allt viktigt och nödvändigt.
 Min hudterapeut sa igår  på ansiktsbehandlingen att om man inte peelar en gång i veckan så behöver man inte använda cremer heller...för huden kan inte absorbera cremer om man inte peelar den rgelbundet, tänkvärt!
25 kommentarer
S

Snygg bakgrund du har på bloggen :)
har du gjort den själv?

Käthe

Ja, peeling kan man inte vara utan. Dr brandts är superbra om man vill ha små intensiva korn. Massor av korn dessutom och slätare och finare blir man efteråt. Hannah, du måste testa. :) Priset är inte bra, men annars är den toppen. Ole Henriksen walnut är också helt OK, men lite grövre och "mussligare" och något svår att tvätta av.

Erika

Jag läste om en bloggare som testad peela kroppen med kaffesump,ja va inte sen att testa och jag tyckte de va hur bra som helst. Googla på det så får du fram en hel del som testat detta.

Johanna

Det visste jag inte! Det ska jag tänka på. Jag använder nu "Clinique 7 day scrub" som jag gillar mkt!

Sandra

Elizabeth Arden Green Tea Skincare Purifying 3 in 1
är jättebra.toner,peeling,cleaner i en produkt.
Biotherm Biopur Pore Refining Exfoliant -jättebra för blandhy/fet hy.

Fröken SötSur

Ooooh...shit, jag måste börja peela hör jag.

Annie

Det bästa och mest skonsamma jag testat är Dermalogias Daily Microfoliant. Den tog till och med bort en pigmentfläck på mig. Jag använder den en gång om dagen. Tyvärr är den dyr men den räcker å andra sidan i en evighet och passar känslig hud bra :)

Amanda

Oj! Det var ju bra att veta!

Sabor

Anew clinical peel men säljs ej i sverige ännu ;(

Malena

Hej!
Jag kan verkligen tipsa om Time Wise Microdermabrasion i 2 steg från Mary Kay. Peelingen innehåller microkristaller, nästan lika hårda som diamanter, som slipar bort kanterna runt porer vilket ger ett slätare resultat. Vid upprepad behandling minskar den även pigmentfläckar och ytliga ärr på ett skonsamt sätt. Steg 2 är ett återuppbyggande serum som hjälper den nya cellbildningen. Setet kostar 781 kr
och räcker till ca 50 behandlingar. För övrigt så har nog din hudterapeut rätt angående det där med att rengöring och cremer inte gör någon nytta om man inte får peela huden då och då. Du kan hitta produkten på www.malena.karlsson.marykay.se Du måste ansöka om ett lösenord på hemsidan för att kunna komma in i webbshoppen. Man får 15% på första beställningen via hemsidan.
MVH M

Therese

Hej!
Håller med Malena om att Mary Kays microdermabrasion är bra! Små, små korn som verkligen peelar huden. Men jag har nu gått över till Sukis produkter som är 100% vegetabiliska vilket känns mer rätt för mig. Deras Lemongrass cleanser tycker jag mycket om, det är en peeling baserad på bland annat socker. Hoppas du hittar din favorit! Mvh. Therese :)

hannah

S: Tack! Nej jag har varit med och bestämt men inte gjort den själv ;)!

nollåttan

jag gillar cliniques peeling, inte 7 day, utan den andra...den brukar min ansiktster använda med roterande borste...riktigt bra

Nicole

Wiieeee...Tack Hannah å alla andra :D

Lisa

Håller med Melena. Har själv testat den från Mary kay och den är verkligen extremt bra! testade en gång både peeling och ansiktskräm och mitt ansikte har aldrig varit så lent! plus att det höll i flera dagar! :)

kim

jag brukar ha ansiksmask och ta ett bad och peela kroppen! för kroppen blir mjuk när man badar! har du något bra tips på höst skor?

Sabor

Ha en super fin fredag ; )

Sussi

Jag använder Freeze 24/7. Men måste ärligt säga att jag glömmer peela i perioder. Får väl ta och bättra mig på den fronten! Trevlig helg :)

Tina

Jag tror att din hudterapeut inte talar sanning.

hannah

Tina: Jag vet inte..men det verkar ju logiskt att cremer inte verkar som de ska om man inte tar bort döda hudceller..

Sessan


Klart det inte är sant. Huden stöter själv av döda hudceller om man inte peelar med en särskild kräm också. Annars skulle vi ju alla se ut som fjälliga varelser med massa lös hud över kropp och ansikte.
Klart en kräm också absorberas utan peeling, även om det kanske blir mindre effektivt. Jag t ex peelar sällan kroppen, men min hud suger ändå upp bodylotions.

Johanna

Måste bara kommentera detta =)
All pratar om peeling som om det vore det självklaraste i världen. Jag har aldrig använt peeling eller krämer, kanske nån kräm inna jag sminkar mig men aldrig annars och jag har fin hy utan konstigheter.
Har man problem kanske man klart behöver speciella grejer men jag känner att det blir överdrivet, man ska inte greja för mkt med huden för i slutändan klarar den inte sig själv utan är i behov av hjälp att ta bort döda celler tillföra fukt o.s.v och detta kommer från min bästa väninna som är hudterapeft =)
Så tänk på det tjejer, greja inte för mkt med er hy!
Jag har en jätefin hy (och nej jag är inte ung) och jag har aldrig i mitt hela liv använt peeling =)
Ha det gott!

Tory Burch

Select choice of shoes is like a man, is pretty people know, a comfortable only you know! <a href="http://www.saletoryburchon.com">Tory Burch </a>recently reported that the double T logo in the ballet section Flats has been listed since 2006, the 250,000 pairs of hot!

Flat shoes can be the same "stability" of trying to make you a star on the streets! Let us bid farewell to the era of high Hentian!

moncler jacket

During the 1980s <a href="http://www.monclerjacketsuk1.com/" >Moncler Jacket</a> began after a fashion to go <a href="http://www.monclerjacketsuk1.com/" >Moncler Jackets UK</a> with people who wear their <a

Pandora Charms

Pandora Charms help to make good jewelry purchases for the items should have an eye-catching design that reflects an excellent quality of craftsmanship offered by Pandora Australia online store, which is why Pandora Jewelries are a good start for your collection. For assurance, you can even ask the countless number of people who have professed to the excellent attributes of these Pandora Charms Jewellery.

Pandora Beads and Pandora Bracelets have been known to use the best gemstone around making them more attractive to prospective buyers. Perusing over the Pandora Charms and Beads Accessories catalogues, one can distinguish the cutting-edge design utilized for every piece of gold Pandora Charms Jewelry. And while the Pandora Bracelets Jewelries continue to improve the traditional jewelry styles to create fresh designs for its customers, it has likewise maintained a classic accent on every jewelry item available.