TRAVEL SIZE

image2337

Vill bara tipsa om att Eleven  fått in Smashbox Photo Finish Foundation Primer i  Travel Size .
170   kr kostar den lilla behändiga  plasttuben, det är 15 ml.

Kan ju då vara bra på resan eller om man bara vill testa och inte har lust att lägga ut de 395 kr  som glasflaskan kostar, innan man vet vad man tycker...

Själv är jag otroligt less  på glasflaskorna  och tycker alla   Smashbox primers borde finnas i dessa plasttuber...som alternativ.  kan man ju iallafall klippa upp dem på slutet. Jag lovar att jag har flera ml kvar i mina glasflaskor..som jag absolut inte får ut..man vill ju kanske inte gärna ..krossa dem ;)!

(27,5  ml innehåller glasflaskorna..men man kan använda uppskattningsvis 25 ml..iallafall jag)
15 kommentarer
Käthe

Bra tips. :)

hannahsthlm

Käthe: Jag har haft en sådan tub i Travel size från ett Smashbox kit och letat efter att kunna köpa dem separat..och nu kan man alltså det på eleven.se, bra :)!!

mia dh

Himla bra tips, glasflaskorna är trevliga på hyllan i badrummet men det är hemskt när man ska ut och resa. Tungt och eländigt...
Men du ha det riktigt gott idag...

Amanda

Bra med reseförpackningar, man orkar ju inte släpa med allt annars i neccesären när man är ute och reser! =)

nollattan

det var ju bra! ogillar också glas, tungt och otympligt.

Katarina

Haha, märkligt att milliterpriset blir LÄGRE om man köper en reseförpackning! Det är mao en dålig affär att köpa den stora förpackningen. Brukar inte storpack löna sig???

MakeUpYourMind

Vilket bra tips. Nu ska jag absolut beställa.

Fröken SötSur

Ha ha...krossa dem och gnida in ansiktet i glassplitter, det jämnar säkert ut:))

Perfekt att de kommer i små plasttuber, dem kan man i alla fall klippa sönder;) Kram.

Emma *

Jag tänkte precis det samma som Katarina! Det måste vara glasflaskan som kostar extra. xD För övrigt så brukar det faktiskt gå att bända av pumpfunktionen på de flesta glasflaskor även det ser omöjligt ut. Jag har precis gjort det med min Loreal infallible foundation. Varning för skvätt bara, haha.

Katarina

Haha, man kan ju sätta sig i badkaret och bända så är det bara att spola av sen. Fasen vad dumt att de inte har skruvat på pumpfuntionen, men det där är noga uträknat för att man inte ska få ut det som finns i botten, då måste man ju köpa ny oftare!

Johanna

Hejsan, jag hittade just din blogg! Och jag kikade på ett inlägg du skrivit om jenaskjolar. Jag har en liten fråga ^^. Den ljusa killah kjolen du har där, jag har inte sån tur så den är till salu? ^^. Den var riktigt snygg! Mvh Johanna

fiorella

Hej Hanna!

Jag tänkte höra med dig om du har något tips på någon foundation som är anpassad till sommarsolen?

Kram

Tiina

kom och tänka på en sak, har aldrig vettat vad du jobbar med :/

Ebba

Kollade just på den, helt ok pris :)

hannahsthlm

mia dh: Ja..så himla otymligt med glas när man ska resa..och ibland hemma också..jag som råkar tappa en hel del ;)! Hoppas veckan börjat bra :-)!

Amanda: Jaa!Super bra!
Jag älskar rese-förpackningar:-)!

nollåttan: jaaa...visst ÄR det =/!

katarina: mmmm..tänkte oxå på det..märkligt :S!

makeup your mind::-)!

Fröken SötSur: jaaa..vilken peeling..med glassplitter;)! ha ha...som sagt..kanske lite smartare att klippa upp plasttuber:)!

Emma: ja..man kan skruva loss den..faktiskt..pumpen. men..sen sitter det massa kvar på botten och sidorna som amn liksom inte kommer åt..super irriterande..Primer är ju rätt trögflytande så att vända upp och ner på flaskan hjälper inte så mycket...=/


katarina: jag har för mig att man KAN skruva loss pumpen..men det är grymt svårt att få ut det sista ändå..suck=(
Ja..man måste köpa ny fortare med glasflaskor..det är då säkert..


Johanna: Tack! Ang. jeanskjolen..tror inte jag ska sälja den, men OM jag gör det så lär det komma upp en euktion på bloggen .
Jag berättar alltid här när jag har något til försäljning:)!

Fiorella: Svårt..jag tycker Dior Pure Light är bra för den innehåller spf 15 (eller omd et var 12..).
Lancome har också foundations med solskydd.
Kolla i butiken om du ser någon intressant så tar du med prover hem!=)

Tiina: Nej, jag skriver ju inte om hela mitt liv på bloggen.Just nu håller jag på med lite projekt men inget jag kan skriva om just nu! :)

Ebba: Japp=)!