Smart?

Alltså..det här är inte roligt.Lovar...
Jag har lyckats tappa bort nycklarna till bokningstavlan i tvättstugan. Hur lyckas man?
Jag brukar alltid boka tider på kvällarna och nu kan jag alltså inte göra det eftersom jag inte har någon nyckel så jag kan flytta min "grej" till den tiden jag vill ha...
Jag frågade ordföranden i föreningen om man kunde köpa en ny men det verkade komplicerat..gahhha... det verkar kanske inte ens finnas någon lösning på problemet....för ingen minns vem/vilken firma  som har gjort nycklarna till tavlan och skulle kunna göra en ny...:S
Läget nu är alltså att jag oftast får   tvätta sent på kvällen     , efter sista tvättiden.
Ikväll  är en  sådan kväll .
Det är inte så hemskt farligt , egentligen, finns  ju värre saker, det är bara att ta hissen ner i tvättstugan, inget jobbigt ...men... det blir så himla seeeent...Hur jag än räknar så räknar jag fel på en timme eller två och huxflux är klockan typ 2 på natten...=(
I sådanahär lägen längtar jag tills vi flyttar och tom. kommer ha eget torkskåp    i ena badrummet..och självklart tvättmaskin. Det  kommer underlätta!

Hannah
13 kommentarer
fiorella

du måste lova att visa bilder sen på den nya lägenheten för oss =)

nollattan

haha, du borde se min tvättstuga i källaren som delvis befolkas av råttor...!

hannahsthlm

fiorella: Självklart..ni kommer få se så mkt bilder så ni kommer bli galna..ha ha :P
Tyvärr ska vi ju inte flytta förrens i Nov- Dec så det är rätt låångt kvar, huset vi ska bo i håller ju på att byggas just nu..men..tiden går snbbare än man tror :)!

nollåttan: Jaa..då har jag det braa då ;)!

Käthe

Det är ju lätt att göra av med nycklarna. Borde finnas extra tycker men. Trist. :(

hannahsthlm

Käthe: ja..ellerhur? Får se om det kan dyka upp några nya framöver:)!

Kelly

stackars dig som tappat bort nyckeln! jag har som tur är en kopia av min nyckel ifall jag skulle tappa bort den ena. För övrigt så är tävttstugan bland det tråkigaste som finns, att hänga upp massa strumpor på tork är det värsta! :-) (ibland funkar inte torktumlaren nämligen)

Hoppas du hittar ngt fint på Indiska senare idag!

kram!

hannahsthlm

Kelly: Ja..usch..tvättstugan är verkligen inget drömställe =/!
Hoppas du får en trevlig dag!=) Kram!

Jenny

Jobbigt! Men kan du inte skriva en lapp med ditt lgh-nummer och använda istället? Så är det en som gör i våran tvättstuga iaf...(tror tom det är ordföranden i brf!)

Moa

Jag skulle precis tipsa om det som Jenny skrev, så gör folk i min förening också, pilla in lappen där du skulle satt cylindern :)

hannahsthlm

Jenny: Jo..jag har gjort det..men flera gånger har den blivit borttagen..inte så kul..Men..joo..jag får ju klistra något sålänge..och skriva lgh nr på..så får vi hoppas den får sitta kvar =)!

Moa: Har försökt..nu ska jag klistra på ngt med tejp ist=)!

Cicci

Åh när flyttar ni och var?? Jag har också haft tvättkväll ikväll, men här "får" man inte tvätta till senare än 22, men men det är ingen som kollar det som tur är :)!

hannahsthlm

Cicci: Vi flyttar nog inte förrens i Dec..rätt långt kvar..vill inte skriva var..än ;)!
Här får man inte heller tvätta senare än 21 men det är ingen som störs av det så det brukar gå bra =)! Kram

Lostinvasions

many thanks for your dedications to this world