LÄGG EN ENKEL MAKEUP

Många har efterfrågat en makeup från början till slut och här kommer den!
Du behöver:

En foundation
En Concealer
Ett läppbalsam eller lipsyl
En kajal/ögonpenna
En ögonbrynspenna
En eller två mascaror
Ett rouge
Ett löst puder (eller fasr puder om du föredrar det)
Ett läppstift eller läppglans

1. På bild nummer ett har jag just kommit ut ur duschen. Håret är blött och jag har smörjt in  mig med Freeze Ice cream (fuktcremen) så jag ser lite blank och eländig ut.
Tillråga på allt upptäcker jag ett blåmärke under ena ögat..har ingen aning om hur det hänt ?

2. Lägger foundation (använder min nya från Lumene   , Premium Beauty) och duttar ut Touche Eclat, YSL nr 2 under ögat, i ögotvrån samt runt näsvingarna..försöker täcka blåmärket.

3 . Lägger Clinique Quickliner i nyansen Roast Coffee  i yttre ögonvrån på de undre fransarna, innanför de övre fransarna hela vägen samt i ytterkanten ovan på ögonlocket.
Drar man hela vägen så förminskar man ögat. Lägg i yttre ögonvrån om du vill förstora!
Att fylla hela fransraden upptill innanför ögonlocken ger dock djup åt blicken så det kan jag rek!

4. Jag lägger sedan mascara,   Helena Rubinstein Lash Queen i nyansen/färgen  Feline brown    .
På de nerdersta bilderna  i collage nr 1(det är alltså 3 collage som sitter under varann) har jag mascara  på den fösta (där jag håller i guld-hylsan från Helena Rubinstein) , på den andra har jag bara pennan..skillnad,ellerhur?
Nåja...det kanske inte syns så värst väl men det är pga. blixten i sådanafall. inte lätt att få med alla steg på ett lysande sätt...

5.Jag plockar fram Magie Blush från Lancome nr 9    och Bloom Loose Powder i nyansen Honey  .
Lägg cremerouget på bullarna på kinderna, dvs. le och applicera där det blir som bullar.
Du kan se hur jag gjort.
Sedan får man se till att få det jämt. Börja med små cirkar på bullarna...det är inte påskafton idag ;)!
Pudra sedan över med valfritt puder för att matta ner rouget och fixera hela makeupen.

  6. Du kan enkelt förvandla  dagmakeupen  till en  kvällsmakeup  /   partymakeup .
Plocka fram en svart mascara (om du använt en brun på dagen som jag oftast gör för naturligare resultat).
Måla sedan ett lager uppe och nere och din blick blir genast mer intensiv.
Du kan även dra ett streck med svart kajal i yttre ögonvrån nere eller uppe !
Jag lade ett tunt streck flytande Eyeliner, svart, från H&M i yttre ögonvrån uppe.
(Dra inte hela vägen in till inre ögonvrån, blir för hårt )
Applicera något läckert läppstift eller gloss och voila..du är klar!
image2292
image2293image2294

Produkter har använt är alltså:
Freeze IceCream Double Scoop (fuktcreme)
Biotherm Biofirm Lift yeux (ögoncreme)
Lumene Premium Beauty Rejuvenating Makeup i nr 100
Touche Eclat från YSL nr 2
Bloom Loose Powder i nyansen honey (transparent och gultonat)
Magie Blush från Lancome nr 9 Rose Alizes
Lipbalm från Murad
Dior addict läppstift nr 647(kväll)


Eyebrow liner från H&M i nyansen blond
Quickliner från Clinique i nyansen Roast coffee
Svart eyeliner från H&M (kväll)
Helena Rubinstein mascara. Lash queen, i färgen  feline brown
Smashbox mascara svart(kväll)

Inom parentes ser ni vilka produkter jag adderat för kväll.
Svårare än såhär behöver det inte vara, sen kan man självklart mixtra med skuggor etc. men det får vi ta en annan gång!

Har ni frågor så svarar jag gärna!

Hannah♥
28 kommentarer
beautybible

du borde verkligen lägga upp en bild med hela din skönhetssamling så man får dregla lite. Det måste ju vara sinnessjukt mycket! Jag hyllar din besatthet, är likadan själv! Att shoppa är fint och en bra hobby!

hannahsthlm

beautybible: ha ha..jag ska..lovar =)!
Jag har mycket men har ändå försökt rensa genom att ge bort och sälja, men nog Är jag besatt ;)! Visst är shoppa en ypperlig hobby ;P

beautybible

ja det är det! Bättre hobby är ju svårt att hitta, borde vara gratis dock hehehe. Jag gör som du, rensar och säljer ibland annars hade jag fått flytta ut för att rymma allt hahaha

hannahsthlm

beautybible :ha ha..kan vi inte förespråka att det ska bli gratis ;)!
Jag ska flytta inom en snar framtid för att få plats med allt..dock inte bara smink..men..mitt badrum är verkligen mer än överfullt :P!

nollåttan

vad kul! bra info! haha, tänker jag efter så består hela min makeupprocedur av bara....4 produkter! förutom decleors hudvårdsserie:
* ID foundation
* Laura Mercier blush
* ID löspuder
* Mascara

kvällstid lägger jag bara på mer blush, haha!
och jag är SÅ LAT att jag har samma kring ögonen!
minimalistmakeup.....
jag har ju alltid gloss med mig förstås....

hannahsthlm

nollåttan: hi hi..okey:) Bara man är nöjd själv så..Jag är ju van att använda flera steg. Även när jag sminkar dagmakeuper som inte ska synas så är det fler steg än man kan tro..så ..jag är lite skadad :P!När man väl vant sig går det ofantligt snabbt ändå ;)
Du verkar så nöjd med Laura mercier blush..vilket nr eller nman är det på den du fick tag i ?Skulle vara intressant att se vilken det är :-)!

Käthe

Vilken fin guide! :)

hannahsthlm

Käthe: Hoppas någon kan ha användning av den :)!

lameilleuse

Hehe, du är så gullig.

Anette

Jag undrar hur du tycker täckningen är på Lumene premium? :-) Jag vill ha en som täcker lite mer än Diorskin pure light.
Det blir shopping på lunchen ;-)
Kram kram

hannahsthlm

lameilleuse: hihi..;)!

Anette: JOO!den täcker BRA! Tycker du ska pröva den, jag är väldigt nöjd! se til att få rätt nyans bara, fanns ca 5 st att välja mellan! jag tog den ljusaste och den är inte vrål ljus..som Dior Pure light nr 200 ungefär..om du förstår hur jag menar!
Den är mkt mer matt den här fr Lumene än Pure Light!
Berätta sen om det blev ngt köp=)!

Anette

Det blev den plus ett creme rouge från Lancome :-)
Hittade ett par ballerina också ;-)

hannahsthlm

Anette:åhh..kuuul!=) Berätta hur du tkr den är sen då när du hunnit pröva..bra med spf 20 och allt till sommaren !=) Vilket rouge blev det..Magic Blush?Älskar det! Ha en underbar dag!

Anette

Nr 8 blev det.Det är mitt första cremerouge :-)Brukar använda puderrouge annars..Har mina favvosar ifrån MUS..Det ser såå superfrächt ut på dig :-)

Rouaa

Hm... till vardags så använder jag bara fuktkräm och rouge ibland. Till fest/kväll så består min make av typ MUS concealer, MUS foundation (ska testa IsaDoras mineral. Syrran sa att den var skitbra. Har du testat den, Hannah?), MUS muffin, Face Stockholm palett i 4 färger (finns bild nån stans på bloggen under shopping) som jag valde ihop eller eyeliner från H&M (skitbra tycker jag, Max Factors masterpiece, rouge i färgen tonight från face Stockholm (men dom har förstört den färgen och ändrat på nyansen så jag får köra på Wishful från face eller Mission från MUS) och läppglans eller försvarets hudsalva. Och just det! Transperent puder!
Kör oftast sotade ögon om jag ska ut. Eller bara enkelt med brun skugga och muffin. --> http://rouaa.blogg.se/images/_ga5_1163402256.jpg

emma

vad roligt med smink skola:)

Li

Man menas med innanför den övre fransraden? Inte typ ovanpå som man brukar lägga då?

Elsa

Jättebra guide. Det är verkligen roligt att du tar dig tid att göra sådant då och då.:):)

Johanna

Jättefin guide!! Jag har väldigt torr hud och har svårt att hitta en foundation som inte torkar ut huden, men som ändå täcker lagom mycket och ser relativt matt ut, har du något tips? Är även på jakt efter en ny concealer, vilken rekommenderar du Clinique Airbrush concealer eller YSL touche eclat?

hannahsthlm

Annette: Hoppas du blir nöjd! kul att kunna inspirera =)!

Rouaa: Ska ika in=)!

Emma: va kul att du uppsakattar det =)!

Li: Alltså om du håller upp övre ögonlocket lite lätt och målar innanför fransarna uppe så blir det super snyggt!
Självklart kan man måla ovanpå oxå men för att ge djup åt ögat så målar man innuti..var försiktig i början bara innan man vant sig!
Och..by the way..jag har nr 20 på Dream Matte mousse. den är för mörk för mig..gränsfall..så om 21 passar dig tror jag du har rätt "normal mörk/ljus" hy!=)

Elsa: åhh..vas dkoj att du tycker det =)!

Johanna: Tack tack=)!
Den här från lumene som jag använder i "sminkguiden" är faktiskt super bra..även om den nu ska vara för "äldre".
Annars rek. Pure Light från Dior och Max Factor :s Flawless perfection.
YSL Touche eclat är oslagbart bästa concealern, ta nr 2, den nyansen passar de flesta bäst!=)

Anette

Blev suuupernöjd med rouget :-)Tyvärr så blev nr 100 för mörk på mej..Så är ni intresserade av att köpa en superfoundation maila mej :-)

Rouaa

Hannah :)

hannahsthlm

Anette: Åhh..så bra att du gillade rouget!=) Synd med foundationen, du har inte någon annan du kan blanda den med som är ljusare? Eller använda i sommar om du är lite brunare då ?
Lägg ut den på Tradera annars..men åhh..va trist..jag är verkligen nöjd med min!
Det är ju alltid svårt att tipsa om nyanser dock och jag tycker de borde haft ngn snäppet ljusare än 100 också eftersom de hade så många mörkare..upp till 500..vem kan ha den kan man undra ?
Aja..hoppas du kan bli av med den om du inte kan använda den alls, men som sagt, pröva att blanda med en ljusare om du har!=)

Anette

Har satt ut den på Tradera.Jag satte även ut min Lancome Teint Idole Ultra för 250.Den gick nästan direkt :-) Här ska läggas ut smink ;-)Det är ju toppen med Tradera när det går så här bra :-D

hannahsthlm

Anette: Ja..smink brukar sälja bra =)! Lycka till!

Josefina

Fint, vad duktig du är! Har du gått ngn make up-kurs eller är du självlärd?

ivaecn

Hi My Name Is ivaceg.

Fagber

Site was very helpful. thank you