Hannah Testar: Corret-A-Line For Face by Joey New York

image2362
Jag fick ju mina efterlängtade burk med  Joey New York Correct-A-Line For Face Treatment   från Eleven förra veckan.
Jag skulle skriva om den då  men sedan blev det inte så av någon anledning, tidsbrist kanske ?
Hur som haver så blev jag förälskad i ett prov  jag fick med från Eleven   förra gången på just Corret-A -Line och var bara tvungen att beställa en burk.
(Hi hi..smart drag av dem att skicka med beroendeframkallande prover i de små påsarna ;)
399  kr kostar den, men det är en relativt stor burk så den räcker ett tag.
Serumet, som är lite geleaktigt,  som en primer i konsistensen , är drygt. Man ska inte ta för mycket åt gången.

Slätar ut huden och ger en sammetslen yta, sägs innehålla hyaluronsyra  som är ett kroppseget material och som bla. ingår i restylan  som används för tex. utfyllnad av rynkor och läppar på olika salonger.
Detta serum ska alltså innehålla samma ämne men absorberas på ett annat sätt.
Det är inga främmande ämnen utan alltså ett ämne man redan har i kroppen som som bunder fukt bättre så linjer etc. slätas ut.
Självklart kan man inte förvänta sig underverk genom ett serum eller en creme men jag tycker denna funkar toppen!
Trollar bort porer också och gör strukturen i sig jämnare, funkar även på dem utan rynkor..även om den kanske är tänkt som "rynk-utslätare" från början.
Man ska dock använda den direkt på huden och sedan ev. fuktcreme över.
Sedan kan man lägga mekeup som vanligt..eller låta bli..vilket man känner för ;)!
(Jag prövade tvärtom, med fuktcreme först och sedan serumet..men det blev inget vidare..iallafall för mig.)

Betyg:♥♥♥♥
( 4av 5 ♥:an)




Vill man ha en variant för ögonen finns det  Joey New York Correct-A-Line For Your Eyes  , den kostar  370  kr på Eleven.
6 kommentarer
kicki

Hej
Jag har läst dina recensioner angående ovanstående produkt samt freeze och undrar vilken tror/tycker du har den bästa effekten för att släta ut rynkor?
mvh kicki

kicki

Hej
jag har läst dina recensioner angående ovanstående produkt samt freeze och undrar nu vad du tror/tycker är den bästa av dessa produkter för rynkor?

hannahsthlm

kicki: Jag tycker den här från Joey New York gör underverk! Pröva den och kanske den för ögonen också, jag kan verkligen rek !:-)
Först tar du ansiktsvatten eller facemist från valfritt märke, sedan din vanliga fuktcreme och sedan Joey New York över som en primer. Låt den torka in, arbeta in den lite och lägg foundation och puder som vanligt! Blir superfint!

(skrev i recensionen att man ska lägga Joey först och sedan hudcreme men nu har jag prövat att göra tvärtom flera gånger och det blir bra;)

jenny

jag trodde att det där var en fuktcreme. men man ska alltså använda både fuktcreme OCH den där då, eller?

hannahsthlm

jenny: Ja..det beror ju alldeles på vad man är van vid, vilken hudtyp man har..men Corret A-Line är mer som en primer, den är geleaktig, den är ingen fuktcreme i sig.

Mikalelle

Wonderful site. Please continue this great public service.