Kan inte vara tyst...

...för vad är det så många unga  människor strävar efter?

Nu när jag är sjuk har jag hunnit surfa runt en del och dyker på både det ena och  deta andra  och utan att nämna  några namn så.....jaaaa...glassigt kanske...men under ytan....kanske inte såå glassigt maybe?

Det finns dock framgångsrika unga kvinnor som  tex. bloggerskorna Amanda och Engla som är fantastiska förebilder för unga tjejer, enligt mig!

Jag vill inte göra en Linda Rosing   men så mycket kan jag skriva att jag lätt skulle ha scoop till en lika tjock bok, men jag tror jag avstår med tanke på mina nära& kära ;)!

Jag vill bara poängtera att man inte blir lyckligare ju smalare man är eller hur många vip-kort man för tillfället äger.....Att ta hand om sina riktiga vänner och familj   är det viktigaste, och sig själv!

 Här är några bilder på mig för  ca 4 år sen:

Kanske smalare, kanske glammigare men absolut inte lyckligare !=)

Jag tycker om Stockholm, men Stockholm har blivit kallt ..inte bara mätt i temperatur!
Jag är inte alls säker på att jag vill att mina barn ska växa upp här , det finns så mycket annat!

Patsy och jag träffade en förvirrad själ   från  Växjö  för ngr veckor sedan som kommit till Sthlm  i jakten på det glammiga livet...
Klockan  fem  på morronen satt han  ensam på Mc Donalds   på Kungsgatan och åt en Big Mac!
Eftersom vi är så snälla så kunde vi ju inte låta bli att börja prata med honom när han sedan satte sig bredvid oss och hans fråga var så minnesvärd:
Är det inte mer än SÅHÄR   ? ?
Han hade kommit från Växjö, lärt "känna" xxx och xxx på xxx och gick före kön på xxx och drack skumpa med xxx..och hade just ikväll lyckats få nummret till xxx men ändå satt han klockan fem  på Mc Donalds själv  med en  Big Mac  ......
Mitt svar på hans fråga var tyvärr  : .Nej....det blir inte såå mkt bättre...
Skillnaden är att jag och Patsy tog varsinn cab hem till våra älskade barn, vårt  riktiga liv   ..medans han fortsatte.....jaaa..inte  vet jag....


/Hannah♥

Uppdatering:
Visst är det kul att  festa, känna roliga människor och dricka skumpa emellanåt......vem tycker inte det??=)
Jag menar bara att man "på vägen" inte får glömma bort det som EGENTLIGEN betyder något i det långa loppet, dvs. sina riktiga vänner & sin familj!
Se på alla modeller & dokusåpa kändisar som slängs in i rampljuset men som efter ett halvår kan vara helt bortglömda och kanske dragit på sig både kokain-missbruk och psykiska trauman...
Allt som verkar glassigt ÄR inte glassigt och man ska aldrig offra den man är för att "vara någon i andras ögon".....Se bara filmen DJÄVULEN BÄR PRADA and u got my point ;)!
TACK FÖR ALLA KOMMENTARER OM INLÄGGET.
Jag kommer inte besvara dem varför sig utan alla är välkomna att lämna sin åsikt i ämnet!


70 kommentarer
Vanja

Jag tror att de egentligen inte vet vad de strävar efter... Vet inte vart de är på väg, får för många möjligheter innan de har ett hum om vilka de är och vad de vill och känner en orealistisk press på att bli "någon". Tyvärr är inte denna "någon" alltid dem själva utan en person som andra förhoppningsvis ska bli imponerade av.

Fan, det är nog 70-talisterna som knäcker nästa generation. Vi och våra drömmar... Skit åxå!


Observera att detta är en generalisering som turligt nog inte gäller alla unga.

therese

Så tragiskt att "allt" ska handla om status och prestige (och pengar)! En del tycks kämpa så för att finna det "lyckligt lottade" livet, men vad tappar de på vägen och vad går de misste om i det "riktiga" livet... Jag är så glad att jag växt upp i en mindre stad fastän jag saknat en del som inte finns här. Ser såklart tendenser till liknande situationer här men inte alls i samma skala. Tack för en läsvärd blogg Hannah =)

carina

Mycket bra inlägg Hannah
både engla och Amanda är bra förebilder Dit hör ochså du Har verkligen undrat över en del bloggar där unga tjejer uppmanar varandra att lista om bästa drink o otrohet mm Bra att ni andra finns Fortsätt på erat sätt

carina

Måste nog förtydliga mig lite Det finns fler BRA bloggar än de jag nämde men tog de som redan nämts som bra

Käthe

Vilket superbra inlägg! Jag har också undrat det här med strävan. Lycka har inget att göra med pengar, hur känd man är, hur smal man är o.s.v.
Tänk om de som tänker så kunde fokusera mer på sitt inre och sätta upp mål som inte behöver uppnås på 20 dagar. Ibland är det faktiskt bra att saker får ta lite tid. Och ibland kan jag få uppfattningen att den del yngre hellre blir kända för vad som helst (Bog brother t.ex.) i stället för att fokusera på intresse, utbildning eller annat som kan vara bra för framtiden.
En sak har jag alltid vetat oavsett ålder, jag festar (festade) gärna i storstaden men sedan vill jag hem till lugnet och närheten till naturen. Så jag kan varmt rekommendera landsorten. :)

fashionista

själv älskar jag sthlm, skulle nog kunna tänka mig att bo där ett tag. men, mina barn ska aldrig växa upp där. de ska få bo idylliskt om jag får bestämma :)

sofia

Jättebra att du skriver såna här inlägg hannah, det är något man aldrig kan prata nog om! Kram på dig, och grattis till ditt fina liv med din fina familj! KRAM

modeamatören

Var du modell förut? Har jag missat nåt :)

Mira

Kanoninlägg!! Bra gjort av Dig! Kram.

sura tanten

Ja, det är tragiskt att många lever så ytliga liv utan någon riktig trygghet och förankring. Däremot tycker jag att det är mer idylliskt här i villaförorten till Stockholm än vad det var i Falun där jag växte upp. Tänk vad ofta jag tänker på hur mycket tid jag kastade bort på onödiga saker när jag var i 14-17-årsåldern. Tänk om jag kunde få tillbaka den tiden nu.

Bara lite tankar! Kram på dig:)

Jenni

Mkt bra inlägg måste jag säga. Det finns många förvirrade själar där ute. Inte alla som finner sin ro. har själv lämnat sthlm till en annan ort, men det e här jag har funnit mitt liv....

Kalle

Där kan ju till och med jag hålla med!
Utom det där om Engla förståss!

Carolina

Nu har jag fått upp det rosa bandet på min blogg! Tack så jättemycket för hjälpen! =O)

Sophie

Tyvärr så tycker jag att det finns alldeles för få bra förebilder för unga tjejer idag. Men jag tror om vi alla kämpar tillsammans så kan vi förhoppningsvis ändra på det rådande "kvinno" (flick) idealet. Bra att du tog upp det här! Keep up the good work!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Cizzi

bra skrivet. =)

Sandra

Tänkvärt och bra inlägg! Är lite nyfiken, du behöver inte svara om du inte vill ,men jag undrar vad du jobbar med. Du skriver aldrig att du måste gå till jobbet eller sånt, men du shoppar ju en massa så jobba måste du väl? Frågar bara av ren nyfikenhet!

Gloom

Tur att han inte var ifrån Nässjö... jag har nämligen en kompis som flyttat därifrån till STHLM, då hade jag ju misstänkt att det var han!!!

Hanna Fridén

Jag håller inte helt med! Jag tror nog att man måste få gå igenom den här perioden i sitt liv, samt att olika saker passar olika människor. Att sitta ensam på McDonalds låter väl inte fruktansvärt kul, iof. Jag skulle t.ex. säkert inte känna mig helt nöjd med ett familjeliv just nu, utan partytjej med estetiska intressen och hundratals bekanta är helt vad jag känner för just nu! Dock inte för ett halvår sedan, och vem vet om ännu ett halvår? Som sagt, different times, different needs.

anina

Vilket bra inlägg, jag tycker att du är en bra förebild för unga kvinnor. Kram.

Cicci

Håller verkligen med dig! Folk strävar efter lycka som många verkar tro ligger i att umgås med rätt människor och på rätt ställen. Köpa de rätta sakerna, ha den rätta kroppen, ha det rätta jobbet osv. Men i slutändan, ja då sitter man där ensam på McDonalds om man inte vårdar det viktiga i livet - sig själv och sina nära! Jag håller med Anina, du är en bra förebild :)!

Moa

Håller med om att både Engla och Amanda är bra förebilder, men även DU! Väldigt bra inlägg, och jag önskar verkligen att folk tar in detta, även jag som är så pass ung. Citerar Lars Winnerbäck - Livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg.

c.c

jag blev nästan tårögd när jag läste det om han killen... haha jag är sån mes!

Patricia

Hallå! Tack för hjälpen med Rosa bandet. Har fixat det på min blogg nu! Ciao

irmeli

jättebra inlägg! Ja, livet är mer än så:) Livet bord eitne vara baserat på det "glassiga", utan det "glassiga" borde vara glasyren på livets kaka lite då och då. För man blir lätt trött på bara glasyr i längden...och aldrig blir man mätt heller:)

Malla

Bra inlägg. Ibland tänker jag när man läser bloggar om LV-väskor hit och Mulberry dit, det känns som att man (speciellt unga flickor) blir lycklig om man har de sakerna. Tjejen på bilden med de fina kläderna, perfekta pojkvännen och den snygga väskan. Om man köper väskan kanske allt blir bra och om man bantar kanske allt blir bättre....men så är det ju inte. Ibland tänker jag så (är 27), då kan jag bara föreställa mig hur en som är 14 tänker. Snurrigt inlägg av mig....hoppas ni fattar vad jag menar (är lite trött)

Sessan

Jag tycker det är mkt statusprylshets ibland unga av någon orsak. Jag hade t ex inget behov av en Vuittonväska som 13-åring. Inget fel i Vuitton, men att man ska känna behov av det som tonåring...känns för mig helt fel. Man tror man blir olycklig om man inte har en sådan, men det är egentligen "kravet" på det och annat dyrt som gör en olycklig. Vet inte varför det blivit så. Tror mest det är i storstäder iofs. Vi slyttade själva en bit ifrån stan och det kan rekommenderas för barnens skull. Grannarna bryr sig, deras kompisar bryr sig etc...

Tycker själv DU Hannah har en bra mix av glam OCH familjeliv på din blog. Till skilland mot för t ex Ebba där mest karriär och yta gäller. Tror på balans i livet, SÄRSKILT när man är ung. När man är ung ska man FRAMFÖR ALLT hitta sina värderingar på ett djupare plan än garderobsplanet ;-) man ska sitta och dricka thé med sina föräldrar och prata Mao, Mill, yrkesval, stöta och böta sina etiska värderingar och "livets mening", spela spel, men jag vet inte om många föräldrar tar sig tid med det idag.

Katarina

Det allra bästa med livet är att komma hem till barnen och sambon! Jag var singel i Stockholm i många år och den där jakten hela tiden var inte kul! Nu bor jag i Göteborg med världens gulligaste kille och våra tvillingpojkar. Jag kan fortfarande få deja vu's när jag nån gång är på krogen, jag är så himla glad att jag har min familj, det är värt mest i hela världen! Jag har ett jobb jag trivs med, men absolut ingen direktörslön men jag är nog lyckligast i världen tror jag! Det där med att fånga dagen är inte dumt!

Hanna Fridén

Okej, efter uppdateringen håller jag fullhjärtat med :D

Emma

man är inte lyckligare för man är smal. Även om man tror det. Jag ska gå ner i vikt för jag vill det och inte hela Sverige eller ideal kroppen. Min ideal kropp är beyonce eller j.lo. Kurvor jag kan inte bli super smal. Vilket jag vet. Bra inlägg. Det viktigaste är familjen, nära och kära och det man tycker om att göra på sin fritid. Vi ska inte klanka ner på varandra. Kanske inte läste hela inlägget men början:p hehe

Ellen

bra skrivet! som tonårsflicka kan jag inte annat än att tacka för en mycket tänkvärd berättelse :)

Engla

Vad fint skrivet, och jag tycker att du är en mycket fin människa och bra förebild. Håller med dig om att lyckan sitter inte i jobbet, den perfekta kroppen etc utan det är så mycket djupare än så. Att visa omtanke inför sina nära och kära är det viktigaste som finns, vad är vi utan dem egentligen? Kramar!

Ella

Jag kan bara hålla med dig. Tänk om man hade varit 16 år idag. Jag tror att det är MYCKET hårdare press (kropps- och modemässigt) nu än för 16 år sen, när jag var 16... Börjar bli gammal :)

Bjooti

Jag håller med dig jag med. Mycket handlar idag verkar handla om vem man känner och vad man jobbar med. Jag är glad jag, så länge jag har min familj. Inget glammigt i mitt liv inte.

Linda

Vad bra skrivet! Sånt här behöver man ta upp då och då för att påminnas och påminna. Kram!

kajsa

Vad bra skrivet..Håller precis med! Fan vad är pengar, kontakter, karriär om man inte har det viktigaste Kärleken. Gud vad du växte i mina ögon nu! tack :)

8ball

is very interesting site...

Xenonius

%5Burl%3Dhttp%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com%5Dphat+ass%5B%2Furl%5D%0D%0A%3Ca+href%3D+%5C%22http%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com%5C%22%3Ephat+ass%3C%2Fa%3E%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com+%7C+big+tit+round+ass%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com+%7C+phat+ass%0D%0A%3Ca+href%3D+%5C%22http%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com%5C%22%3Ebig+tit+round+ass%3C%2Fa%3E%0D%0A%5Burl%3Dhttp%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com%5Dbig+tit+round+ass%5B%2Furl%5D%0D%0AHello%2C+my+design+down.%0D%0AE

Britney

i love this site.r

Elza

Many interesting information on your site - keep up good work

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

Jooni

Just serfed in. Great site, guys!

Bush

Very interesting website. Keep up the outstanding work and thank you...

Anna

Hi! Definitely nice and neat site you got there.

Keno

Hello people! Nice site!u

Elizabeth

I consider that beside Your site there is future!e

Amanda

The site\'\'s very professional! Keep up the good work! Oh yes, one extra comment - maybe you could add more pictures too! So, good luck to your team!

Keno

Just serfed in. Great site, guys!g

Elza

Your site is very interesting and usefulr

Britney

This+website+is+Great%21+I+will+recommend+you+to+all+my+friends.+I+found+so+much+useful+things+here.+Thank+you.

Vasilii

Hello people! Nice site!o

Vasilii

I%5C%27l+be+back...+%3A%291

Amanda

You have a wonderful website here. May God rich bless you always.n

ctciqrvmnq

Hi! Very nice site! Thanks you very much! adbyejdnqosewl

Elza

Hi, good morning to all of you... Nice Guestbook ;-) !!!+

Jooni

I+enjoy+your+site+very+much%21+THANK+YOUt

Elza

Nice site its very interesting site! your site is fantastic.

Sveta

Sentimental+and+nostalgic.+Great.g

Elizabeth

This site is really superb!!! Thank you for you work! Good Luck.

Joon

Interesting web page is, i\'ll see you later one more timeb

Bill

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.r

Kim

Very good web site, great work and thank you for your service.1

Bush

I like it and the background and colors make it easy to readc

Helga

Thanks+so+very+much+for+taking+your+time+to+create+this+very+useful+and+informative+site.+I+have+learned+a+lot+from+your+site.+Thanks%21%21o

Bush

I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work, greetingsg

Smit

Excellent site, added to favorites!!B

Smit

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.+

Anna

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.B

Katie

I you all love!i