Moooore Helsinki....

52049-1717

Klicka för större bilder på de små...

 Det blev endel foton shoppade på resan...Det känns som det är bäst att passa på för det är inte ofta man blir fotade hela familjen med datum och allt på bilderna..kul att ha i album framöver!
Lilla-E hade de gjort en gigantisk förstoring av och det var bara ca 10 foton av ca 600 som de gjort det med..såå då var jag ju bara  att köpa den också..såklart! Sen blev det lite andra foton också..bla. på Söta W..dock ingen förstoring men väldigt fina...!
Tror nog det mesta shoppingbudgeten  gick till foton ..faktiskt! ; )

Jag köpte dock även en Elizabeth Arden   Ceramid Plump Perfect  ögoncreme i  smink Taxfreen för jag hade fått ett slags eksem under ögat och tänkte att jag behövde något kraftfullt  för det hade bara eskalerat under ca en hel vecka  ..super irriterande!!!!
 Det började med en peeling..såå ..mitt råd är att ALDRIG peela under ögonen!! Kom ihåg det!!
klicka för större bilder..
 Ceramid Plump perfect från Elizabeth Arden kostade 299 kr på båten

Mitt  hemskt röda ekeem blev dock bara värre av cremen så som räddare i nöden hade jag innan resan köpt Försvarets hudsalva på Apoteket  för 16 kr och med hjälp av den har jag nästan återhämtat mig nu!

Ett gott råd är att ha en sådan hemma eller i väskan för olika åkommor!!
Mycket billig och mycket effektiv!!
Hade tänkt att ha Elizabeth Arden  cremen idag och recensera den men det får bli i veckan istället för jag vågar inte ha något med parfym under ögat än.....känns smart att vänta en dag till eller två!

52049-1722
Här är de små roliga fynden   från Helsingfors!
Eva, som jag reste med, hade från intet hittat en underbart rolig butik med hur mycket undies och sockar och leggings..ett riktigt litet paradis så hon drog med mig dit och jag kunde inte motstå dessa hipsters och söta sockar!
Hade jag haft tid hade jag shoppat mer men  barnen ville gå vidare.......
. och äta gigantiska glassar och.......shoppa godis i Saluhallen .

...och springa i korridoren på båten och.....hoppa i bollhavet!=)

Senare på kvällen kollade vi bla. på några artister från Wallmans Salonger  som hade en show på båten och Eva och jag tog varsin  god drink medan de stora killarna spelade på diverse enarmade banditer och annat som slukade euro i rasande fart...



Det var nog vår resa i stora drag..../Hannah♥
34 kommentarer
anina

Helsingfors är ju så mysig stad men kallt somsagt bättre att åka dit på sommaren =)
Kul att se bilder på er.

Johanna

Låter som en trevlig resa! Sugen på kryssning nu :)
Och vad sööt bilden var med glassen :).
Sen så har jag aldrig köpt försvarets hudsalva, ska nog göra det.. bra tips!

Cicci

Låter trevligt, söta kort! Jag fick också eksem under ögonen nu under hösten och min faster (som är läkare) sa att man kan använda receptfri kortisonsalva en gång om dagen! Det gjorde jag och det försvann snabbt :)!

Linda Lej

Vad skönt att komma iväg lite! Själv ska jag och sambon sticka iväg på en weekend till Madrid i slutet av månaden...åh vad det ska bli skönt att få sova ut..(?!!).

Hanna, jag har en fråga till dig, vad gillar du 60-tals design till dina barn?

lameilleuse

Försvarets hudsalva har jag använt i flera år - superprodukt som alltid finns i väskan. Trevligt med en liten kryssning mitt i grå november.

hannahsthlm

Anina: Ja..kanske skulle testa Helsingfors påvåren eller sommaren nästa gång som omväxling=)! Kramis

Johanna: Ja, nu känns det som jag hunnit med fler kryssningar under detta år än under resten av mitt liv ..ha ha...men trots alla original men träffar på så är det ju otroligt kul att komma bort lite.=)
Speciellt roligt är ju kryssningar som denna till Helsingfors när man kan gå av och kolla runt och shoppa på resmålet och är borta lite längre=)!
Lycka till nu om några minuter med V&R på webben...håller tummarna för oss=)! Kramis!

Cicci:Tack=) Det var väldigt trevligt! Kul att åka med barnen som hade otroligt kul med bollhav, bad osv. också!
Vilket bra tips från din faster, tack, ska kolla upp det om eksemet kommer tillbaka! Kram!

Linda Lej: Fy vad hääärligt med Madrid, det är en stad jag aldrig varit i men mer än gärna skulle resa till=)! Hoppas ni får det underbart trevligt!=)
Jag har inte funderat så mycket på 60-tals design till barnen men jag kollade in på din blogg och såg att du ska öppna en webbshop snart! Vad spännande=)! Lycka till!
Jag ska läsa lite mer hos dig när jag har tid och kommentera!

Lameilleuse: Jag har alltid hört att alla prisar den men aldrig köpt den..trots det ringa priset..men nu kände jag att jag var tvungen att pröva..och det funkade=)!

ja..det var trevligt att kryssa iväg till Helsingfors, man kan behöva lite ljus i höstmörkret, det fick vi myckeet av vill jag lova, hela båten var redan julpyntad med ljusgirlanger..;)
Hoppas du haft en bra helg!=) Kram

Jessica

Åhh shit vad länge sen jag var här.. NU har jag ny blogg så välkommen. Ska uggla igenom lite vad som hänt hos er.

Massa kramar

hannahsthlm

Jessica: Hej!Åhh.. vad kul att du har en ny blogg!=) Kram!

Sara

Åh vad kul det låter som att ni har haft :)

Hanna Fridén

Bilden med den gigantiska glassen är helt bedårande!

hannahsthlm

sara: Ja,det hade vi allt=)!

Hanna F: Hi hi..det ser ut som glassen ska äta upp Lilla-E istället för tvärt om...ungefär ;)!

Hanna Fridén

Haha, ja, faktiskt! :D

8ball

is very interesting site...

Bush

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.u

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

Sveta

I like it and the background and colors make it easy to read

Jennifer

Very cool design! Useful information. Go on!%

Bill

You have built a good websiteh

Bill

I you all love!i

Urii

Found your site in google, and it has a lot of usefull information. Thanx.f

Elizabeth

Great site. I will bookmark for my sons to view as well!!!r

Smit

Oh o ho! very nice site!t

Elizabeth

Very cool design! Useful information. Go on!t

Bush

Hi, good morning to all of you... Nice Guestbook ;-) !!!s

Marilyn

I+consider+that+beside+Your+site+there+is+future%212

Jimpson

I enjoy your site very much! THANK YOU

Svetlana

Excellent+site%2C+added+to+favorites%21%21+

Elizabeth

I have your site for its useful and funny content and simple design.i

Elza

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.

Svetlana

Lucky to find you, keep on the good workk guys! Best of luck.r

Amanda

Hi! Definitely nice and neat site you got there.

Jesus

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man.e

Jimpson

Wonderful pages! Keep up the grat work.u