Inte ofta...

.......jag utfärdar  varningar här på bloggen, men nu ska jag iallafall göra just det  .
Det finns säkert  någon därute som har en bra bild  av  LENSSTORE, men jag  har det då  inte .

Jag har aldrig varit med om ett nätföretag som efter över en  månad varken besvarat telefonsamtal eller  mejl .

Historien började med att jag som har ganska mörka ögon tänkte beställa färgade linser i nyansen Hazel för en lite mer hasselfärgad brun   nyans.
Jag beställde två  paket, öppnade det ena och insåg att det icke   var en bra lins eller färg för  just mina ögon ögon, inte för min syster heller som då var hemma och villigt ville pröva =)!
Jag mejlade och ringde därför växeln för att returnera det oöppnade  paketet och för att få en ny faktura och endast betala  för den förpackningen jag öppnat  .

Jag hörde absolut ingenting  , och fick snällt betala in hela beloppet för att slippa påminnelseavgift etc. och har fortfarande   inte hört  ett ljud...

Om du inte är helt säker  på linsval och vill  kunna  returnera smidigt    så rek. jag dig att absolut  inte  beställa från Lensstore.se

/Hannah♥

psst...Är det någon  som vill köpa en helt oöppnad  förpackning  med hygieniskt packeterade endagslinser som heter FRESHLOOK One-day Color Contact lenses      billigt i nyansen Hazel för att testa att byta ögonfärg för en dag  eller en partykväll så mejla mig gärna på : [email protected]
Det är 10 linser i förpackningen och räcker alltså till fem dagar eller fem kvällar.
När du använt dem efter en dag slänger du dem, det är alltså endagslinser!
Passar nog bäst för dig som har ljusblå, grå ögon för förändring av färg, jag har bruna och min syster grön/brun melerade och det syndes ingen skillnad då....


Uppdatring: TACK Sessan för att du engagerade dig i detta=)!
Förmodligen har jag bara haft någorlunda bra erfarenheter från Nätshopping förrut och fått snabba mejlsvar....Ang. Lensstore så står det att man ska RINGA dem. Jag gjorde det. Då gick det inte att lämna medd. i växeln utan han som hade hand om mitt ärende skulle ringa tillbaka. Det gjorde han inte.
DÅ mejlade jag. Fick inget svar då heller...=('
VISST...Jag kunde mejlat massa gånger eller ringt varje dag MEN på något sätt känns det som att man har andra saker att göra och när jag ändå lade ner den tiden som jag gjorde tycker jag ändå att jag kunde fått någon respons. Jag fråga bla. om returadressen var rätt etc., man vill ju inte att returen ska hamna fel...

Jag är fortfarande osäker på returer när man inte får en bekräftelse från den man handlat från..men men..nästa gång om jag råkar ut för något liknande (dock ej på lensstore.se) så är det väll bara att skriva en liten notis och returnera till den man adress man TROR det är och hoppas på det bästa..kanske ska skaffa mig lite mer "is i magen" ;)
25 kommentarer
sura tanten

Nu ska jag hålla mig långt ifrån det företaget. Hatar osmidiga företag....blä!

Malin

tack för varningen =)

ida

tack så mycket för varningen!

Frida & Fabulous

Jag har också trista erfarenheter därifrån, jag har -3.50, men fick +3.50, och detta upptäckt jag inte förrän de var insatta! Och dessa fick jag heller inte returnera. Jättetrist! Konstigt att dom inte hör av sig, verkar ju vara så himla snabba med frakt osv.

hannahsthlm

sura tanten: Ja..gör det! Det minsta jag tycker man kan göra om man har en nätshop är att mejla kunderna om hur en retur går till eller att återkomma per telefon när man ringer och lämnar flera telefonnummer i växeln...usch..super dålig service=(!

Malin: Var så god!

Ida: var så lite så...

Frida: Men halllååå..det är ju superstor skillnad,-3,50 och +3.50.. klart man borde få kompensation i ett sådant fall, när de skickat fel vara..ja ja...aldrig mer jag beställer något från dem iaf!=/

Käthe

Jag vill också tacka för varningen och rouge-tipsen. :)

Sessan

Skickar man tillbaka en obruten förpackning direkt så ska ju fakturan makuleras? Det ska stå i försäljningsvillkoren på hemsidan hur det går till, om man ska betala in pengarna först och får tillbaka dem efter återsänd vara eller om man skickar tillbaka och den makuleras

Sessan

Om du ångrar ditt köp, ska du göra detta inom 14 dagar från mottagen leverans eller när du mottagit information om din ångerrätt. Kontakta kundservice per e-post eller telefon. Meddelandet till kundservice ska innehålla beställarens kundnummer, fakturanummer, adressuppgifter samt information om vad som skall returneras. De returnerade varorna skall vara oöppnade och oskadade. Kostnaden för returen betalas av kunden.

Så står det ju på hemsidan om försäljningsvillkoren. Syftet med e-postkontakten var inte att man ska skriva något annat än artikelnummer, vad det är man beställt, att det ska returneras och sin adress så de vet vem returen sedan kommer ifrån. Troligtvis svarar de inte på personliga mail, vissa företag gör inte det, jättetrist, men så är det. Om du hade gjort enligt anvisningen hade de troligtvis bara makulerat din faktura när linserna anlänt för då hade de ju ditt mail med alla uppgifter. Men nu blev du tydligen tyvärr osäker och bneslöt att behålla produkterna vilket är synd. Hoppas någon vill köpa dem av dig.

Sessan

Förlåt mitt tjat :-) Men jag har gjort så flera gånger. Vists vill man som kund gärna ha en bekräftelse på att meddelandet nått fram och det bör man få, men ibland får man inte det. Har hänt mig flera gånger, men jag brukar vänta och se. Hittills har jag aldrig fått någon påminnelse. Första gången detta hände mig var jag dock så desperat att jag mailade företaget med en agressiv ruberik och då fick jag ett småaggro svar att "vi kan tyvärr inte maila svar till precis alla som skickar tillbaka varor, vi får 2000 mail per dag" typ. Så det kan man ju förstå, även om små företag ska vara dönoga med sin kundservice tycker man.

Min erfarenhet är dock att returer alltid funkar så att man skickar grejorna med post, betalar portot själv och om man meddelar företaget per email artikelnr, sin adress mm så makuleras det hela. Eller pengarna på kontot återbetalas. Men man får sällan meddelande om att det skett

Man får annars ett kravbrev om inte varan skulle kommit fram eller mailet. Men det har aldrig hänt mig

Sessan IGEN

Hej igen! Blev misstänksam och ringde upp företaget, t´änkte att har de inte svarat på en månad är det kanske en bluff av ngt slag? MEN jag fick svar DIREKT, en jättetrevlig tjej som svarade och jag "wallraffade" och frågade om hur returer funkar och det var bara att skicka tillbaka det oöppnade så betalar man för det öppnade bara

Så du måste haft otrolig otur, jag lyckades som sagt på första försöket...

Sessan :-)

Visst är det dåligt av företaget, jag förstår att du inte vill handla där igen. Samdidigt finns det ju bara en adress på websidan så jag hade inte tvekat om vart jag skulle skickat dem. Har själv skickat tillbaka linser en gång ifrån ett annat företag. Men nåja, gjort är gjort. Det är detta som är kruxet med onlineshopping. Blir man missnöjd kan det bli jobbigt och ta tid att åtgärda och så. Hoppas du hittar linser du blir nöjda med iaf. Själv tycker jag Hazel är en väldigt mesig färg, den Hazel jag provat åtminstone. Det syntes inte alls på mina grön-bruna ögon!

Pop

Låter som min erfarenhet av nelly.se. Efter att ha väntat på leverans i minst tre veckor så var jag inte intresserad längre när varorna väl dök upp så jag bestämde mig för att returnera och veckorna drog iväg utan någon återbetalning.

Ingen svarade på mina mail (skickade åtminstone 4 styckna till olika adresser inom loppet av en månad...)

När jag till sist skrev om detta på ett öppet forum så fick jag SNABBT svar...av en som fjäskade satan och sa att de skulle ersätta mig och kompensera för sveda och värk typ och att dom hade haft fel med sina datorer under perioden då jag gjort min retur

När jag sen hade kontakt med en annan på nelly via privat mail så lät det inte lika positivt längre, min retur hade dom inte fått in och det var ju synd...ungefär. Blåst på tusen kronor, SKITKUL för en fattig student!

Vet att många beställer därifrån och att det fungerar bra för vissa, men tycker också att man hör ALLDELES för mycket om folk som inte får svar från deras kundservice och andra som får vänta på leveranser sjukt länge, om det ens dyker upp. Vet att jag inte är ensam om problem med nelly och tycker det är jävligt tråkigt att såna företag inte ser över sin verksamhet bättre!

Ett seriöst företag hade ersatt mina utlägg omdelbums, no fuzz liksom!

Så om ni nu handlar från nelly (vilket jag absolut aldrig, aldrig någonsin kommer att göra igen vill jag lova, oavsett om jag på något mirakulöst vis skulle få mina pengar tillbaka! Never!) och behöver göra en retur se då till att få ett kvitto på inlämningen ifrån posten! Nelly rekommenderar nämligen att man ska slänga paketet direkt på brevlådan vilket ju gör att dom har fria händer ifall det händer något med paketet, för vad kan du bevisa? nada! Hade jag haft ett kvitto så hade jag slängt in en polisanmälan för längesen!

8ball

is very interesting site...

Amanda

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man..

Jimpson

adult%2Dmovie++%5BURL%3D+http%3A%2F%2Ffm7.biz%2Fth3.com+%5Dadult%2Dmovie%5B%2FURL%5D+++%3Ca+href%3D+http%3A%2F%2Ffm7.biz%2Fth3.net+%3Eadult%2Dmovie%3C%2Fa%3E+++http%3A%2F%2Ffm7.biz%2Fth3.org+adult%2Dmovie+

Elizabeth

Nice site its very interesting site! your site is fantastic.a

Amanda

Thanks so very much for taking your time to create this very useful and informative site. I have learned a lot from your site. Thanks!!

Sveta

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.

Meteor

You guys do a wonderful job! Keep up the good work!!!

Jimpson

Thanks for your project. I like this site. KEEP IT UP..o

Jesus

Very good site! I like it! Thanks!p

Anna

You have a wonderful website here. May God rich bless you always.g

Park

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.%

Jersey

Your+site+is+very+interesting+and+useful

Amanda

Jag tycker lensstore är bra, de har svarat på mina mail ganska snabbt :)