VAD ÄR EGENTLIGEN SKÖNHET?!

52049-822

Har just nu på TV4 och det nya programmet  Efter 10 med Malou von Siewers.
Har som policy de dagar jag är hemma dagtid och fixar med olka saker att inte ha på tv:n eftersom jag inte gillar att kolla på tv om det inte är mörkt ute...MEN..idag är jag glad att jag glömde stänga av efter barnprogrammen Lilla-E knäppt på imorse.

Jag kommer inte ihåg några namn på de personer som intervjuades i inslaget jag syftar på men allt jag kan börja med att  säga är att det var ett så gripande samtal.
Det handlade dom den fruktansvärda branden på ett ungdoms disco i Göteborg som inträffade för ca 8 år sedan där ca 60 personer dog och flera flera blev  väldigt skadade för livet.
En av personerna  i soffan var en så söt mamma som förlorat två av sina döttrar den ödesdigra natten och en person var en kille som idags läget var  ca 23 år som förlorat hela sitt utseende och delar av kroppen i branden.
Det som slog mig i samtalet med dessa människor var att de var så fruktansvärt starka och fantastiska!
De hade sin glimt i ögat kvar (killen hade bara ett fungerande öga) och talade om att livet ändå trots all sorg har glädjeämnen och måste gå vidare!
Killen höll på att utbilda sig till regissör och verkade ha stor tro på framtiden!
Jag kunde faktiskt inte hålla tillbaka tårarna och fast jag var i full färd med en sak var jag tvungen att bara sätta mig ner och lyssna...

Visst kan det verka ytligt  när jag (och många andra) skriver om den bästa fuktcremen eller mitt senaste inköp när man jämför  med hur det är att inte ha någon levande hud alls i ansiktet....Den här killen som fått sitt utsennde demolterat gav ändå ett så otroligt  charmigt  intryck....=)
Klart jag är lika intresserad av smink fortfarande  MEN det jag vill komma till är att hur mycket smink man än må använda så kan personlighet,styrka och charm aldrig köpas  för pengar!
Hur uttjatad klyschan än må vara så kommer  skönhet på vissa plan faktiskt  inifrån!

Ha en bra dag och ta vara på den ordentligt!=)

Kram Hannah♥
30 kommentarer
/K

Välskrivet!

Sandra

Fint skrivet. var det en tjej med brännskador i ansiktet med förresten? har en kompis som var med i branden nämligen.

hannahsthlm

K: Tack! Tyckte det var viktigt att skriva lite om hur viktig insidan ändå är i vårat utseende fixerade samhälle!
Ha en bra dag!

Sandra: Tack! Man får sig en sådan tankeställare när man ser sådant vad äkta skönhet och styrka är för något,tyckte det var viktigt att skriva några rader om vad som egentligen är viktigt i det långa loppet...Man kan vara hur snygg som helst MEN äkta skönhet kommer ändå faktiskt innifrån!
Vad hemskt med din kompis...Henne såg jag inte i programmet dock.. Det var endast en mamma med samt en brännskadad kille med.
Ha en bra dag/Hannah

suratanten

Helt rätt! Bra skrivet...visst finns det något vackert i de flesta av oss och de sitter inte i åldern, kläderna eller sminket:)

Felicia

Gillade ditt inlägg och måste hålla med. Skönhet kommer inifrån... Alltid... Kolla tex på förhållande där du kan träffa den tråkigaste mest intetsägande människa som med dina känslor för dess personlighet blir det vackraste på denna jord!!

Mocca

Jättebra och tänkvärt skrivet!
*kram*

hannahsthlm

suratanten: absolut! personlighet är det allra viktigaste=)!

Felicia: visst är det så..människor vi tycker om blir per automatik vackra=)!

Mocca:Tack för du tog dig tid att läsa!=)
Kram och trevlig Helg!

Emelie

Fint skrivet tycker jag!
Man får sig verkligen en tankeställare!

Debbie

Så sant, så sant!! :)

8ball

is very interesting site...

Keno

Excellent site - do keep up the good work.+

Keno

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you!.

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

Elizabeth

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.u

Jooni

i love this site.y

Sveta

Looking%2Bfor%2Binformation%2Band%2Bfound%2Bit%2Bat%2Bthis%2Bgreat%2Bsite...a

Jimpson

I\'m love this great website. Many thanks guy

Jimpson

It%255C%2527s%2Ba%2Bgreat%2Band%2Bvaluable%2Bsite%2521m

Britney

I\'m love this great website. Many thanks guy

Kim

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.

Vasilii

Interesting web page is, i\'ll see you later one more timee

Svetlana

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.e

Vasilii

I enjoyed your page. Keep up the good work! Feel free to visit my page. It\'s cool too.

Hillari

Excellent web site I will be visiting often

Marilyn

I+enjoy+your+site+very+much%21+THANK+YOUs

Jersey

Lucky to find you, keep on the good workk guys! Best of luck.%

Meteor

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.

Smit

Hello people! Nice site!n

Jersey

Sentimental and nostalgic. Great.l