Prickiga klänningen...

52049-938

....Skulle vilja sy upp den så den åtminstone går över knät om jag ska behålla den.(som på bilden ungefär när jag håller upp den)..

Klänningen ÄR ursöt MEN jag gillar inte längden,inte smickrande för benen precis med klockning vid knäna!! Har ju beställt en i stl 134/140 nu som jag tror kommer passa perfekt på längden MEN den kommer säkert var för liten upptill...Men man kan ju alltid pröva och se INNAN man antingen säljer denna (har fått några förfrågningar) ELLER syr upp den...Har ju en blå med samma "problematik" oxå...men den fanns INGA mindre  kvar av så där blir det ingen 134/140...=)
Vad tror ni om att sy upp den hos någon skräddare?
För er som missat är klänningen från H&M barnavdelning

Här matchad med mysbyxor....som den verkligen INTE kommer matchas med när den används=)..just nu vill ni INTE se mina bleka ben..annat blir det EFTER Bulgarien..får vi hoppas,)

Hoppas ni har en häärlig Onsdag!

Kram/Hannah♥

Uppdatering: Klänningen ÄR INTE dagensoutfit..testade lite igårkväll...Dagens outfit består av ny prickig svart/vit blus från STUDIO samt R&R jeans..Have toooo run..Svarar på kommentarer ikväll! Tack för alla parfymtips!=)Ciao!
56 kommentarer
suratanten

Supersöt! Jag tycker det funkar med klockningen vid knäna, men det beror väl på hur man själv vill ha det:) och hur man har tänkt använda den. Sy upp den själv...det verkar ju inte vara allt för komplicerat.

från hannahsthlm

suratanten:Ja det är den!(söt alltså)
Men..Alltså jag har såå konstiga vader..smala som pinnar (inte på ett smickrande sätt)...OM jag har jag värsta vidden vid knäna så sticker det fram två pinnar under..ser inte klokt ut..promise! Därför föredrar jag lite kortare kjolar/klänningar eller kanske i framtiden "vad-implantat";)(inte riktigt..men nääästan)...
Comfession...Jag KAN inte sy..har sytt tillräckligt för att håla mig borta ifrån det..inte my cup of the..tyvärr!=) Kram!

Persita

Jätte snygg! Hör av dig om du vill sälja den! =)

Cicci

Sött! Vad har du för storlek annars (du har säkert skrivit det massa gånger, men jag minns inte.. :) )??

Dontclick

den var urfin :D HM´s barnavdelning sa du? Kanske bestä'ller också :)

Martina

Oj oj vad söt den var!:)

Anonym

Gud vad fin den är :D Måste ha**

Cassie

Den var superdupersöt, en keeper !

Käthe

Jag som trodde du var jättelång, eller är det klänningen som är det? :) Den i jättesöt i vilket fall som helst.
Jag är ganska kort, 164 cm, och har ofta problem med att klänningar och kjolar blir för långa om de är tänkta att sluta precis innan knäna. Tycker det är vansinnigt fult (på mig själv) så jag förstår dina tankegångar. Men fördelen är ju att jag (vi?) kan ha tunikor som korta klänningar och kortkorta som snygg längd ovanför knäna.

Käthe

Jag som trodde du var jättelång, eller är det klänningen som är det? :) Den i jättesöt i vilket fall som helst.
Jag är ganska kort, 164 cm, och har ofta problem med att klänningar och kjolar blir för långa om de är tänkta att sluta precis innan knäna. Tycker det är vansinnigt fult (på mig själv) så jag förstår dina tankegångar. Men fördelen är ju att jag (vi?) kan ha tunikor som korta klänningar och kortkorta som snygg längd ovanför knäna.

Sanna

Hej! HM har rea på en del av sitt sortiment o med en rabattkupong som "bränner" i plånboken är det svårt att låta bli så det blev en marinblå skepparjacka o din rosa klänning. De hade en i storlek 158/164 så snacka om tur! Har inte handlat på barnavdelningen sen barnsben men tack vare tipset från "Engla" (som har klänningen i marinblått) och andra professionella modebloggare upptäcker man att det finns mkt "gömda skatter" på barnfronten. Längtar efter...förresten tycker jag att du kan ha klänningen som den är men du bestämmer förstås:-). Ha en fortsatt trevlig dag! mvh Sanna

jennifer

åhh klänningen e såå sött.. e inte precis såå smal så jag kan ej beställa :( måste bli av me magen.. =) den passar dig bra tycker jag =)

Johanna

Vikken snygg klänning! Den har jag missat totalt.

Lena

va söt=)

Linda

Men ååh vad söt klänning, verkligen girliegirl och somrig. Jag tycker den fungerar oavsett längd men på sommaren kan det ju vara kul att visa lite hot legs ;)

Tesan

Åh, så sockersött! Like it a lot! :)

Tessi

oj vilka fina bröst , har du förstorat dom!

Isabell

Åååå vad gullig og söt klenningen var.Elsker rosa,super snygt när man är brun

från hannahsthlm

Persita: Då hojtar jag till här på bloggen!=)

Cissi: Åhh..varierar beroende på material och plaggtyp..men xs eller s,vissa plagg 36/38..jeans 25.

Dontclick: ja..vet inte vilka storlekar som finns kvar längre,men ta en koll=)!

Martina: mmm..den är söt=)!

anonym: Ja,så kände jag när jag såg den oxå=)!

Cassie: Ja...den är en keeper,frågan är bara i vilken storlek=)!

Käthe:åhh..så himla lång är jag inte..168 ungefär!Klänningen däremot är riktigt låång och jag trodde den skulle vara kortare därav problemet...Jag ser helskum ut i plagg som är vida (volangen går ut) vid knähöjd...Passar inte moi=)!Håller med dig och har samma problem...Fördelen är ju som du skriver att tunikor kan funka som klänning=)!

Sanna: åhh..så nu har du oxå en=)! Kul!
Visst finns det gömda skatter på barnavdelningar runt om i butikerna..;)!

jennifer:ååhh..tack ska du ha! du kan säkert ha den oxå.de är stretchiga som tusan=)!

Johanna.åh..har du? Ja..den är en cutie=)!

Lena: Tack=)!

Linda: ha ha..Lite HotLegs är aldrig fel på sommaren;)!

Tesan:Jaa..den är som en liten bakelse nästan;)!

Tessi: ha ha..Tack=)!

Isabell: Rosa är verkligen den ultimata färgen när man är brun! Jag är oxå en rosa junkie!=)

Millan

Tack vare klockningen kan du nog lungt sy upp den själv på ett snyggt sätt, det är ju bara att ta av vid klockningen och sen klippa av kjolen och sy tillbaka volangen :)

Sandra

Me I like. Så söt klänning..jag har själv en röd vit randig klänning som behöver sys upp lite...men när ska man göra det....man har en hel hög att fixa...

Vintage*Jessica

sweety :)))

Vanja

Super gulligt :) Synd att jag är för stor för barnstrl :(

Vixx

GUD VA SÖT KLÄNNING!

Mickis

vart har du köpt den rosa koftan?
skitfin

från hannahsthlm

Vintage jessica: ohh..Thanks=)!

Vanja:Tack=)!

Vixx: Tack=)!

Mickis:Tack=)!Också H&M.

v

HEj hannah ett tag sen.. kollade in din blogg nuy och har endel att läsa ikapp mig på .. men den som väntar på nåt gott..
funderade bara på dehär med hm mfl. barnkläder ..
130.. de motsvarar ju en 7 årings storlek.
de måste vara gigantiska då.. får inte i hop de..
hjälp mig.. men gosh den var ursöt på dig :D:D

Kraam//vanda

från hannahsthlm

V: Tack vännen=)!
Jo det här med barnkläderären kapitel för sig vill jag lova!
Oftast är de VIDARE än vuxen kläder somär mer figursydda och därförfår man GÅ NER rätt rejält i storlekarna om man vill ha dem med bra passform=)!
Det kan självklart uppstå en del problem däroch man får pröva sig fram!
Byxor i 134/140 är inget jag skulle drömma om ...;)
Det funkar ju helt enkelt inte!!
men just klänningar,kjolaroch toppar som är stretchiga kan funka hur bra somhelst i små storlekar! Hoppasdu blev klokare av det här! Kram kram!

Evelina

Jätte fin! Som en rosa bakelse :)

8ball

is very interesting site...

Bush

I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work, greetings

analbleaching

Hello, nice site

Jesus

Cool+guestbook%2C+interesting+information...+Keep+it+UP.+excellent+site+i+really+like+your+stuff.

Elza

Excellent web site I will be visiting oftenu

Bob

You have a wonderful website here. May God rich bless you always.y

Sveta

Hello people! Nice site!e

Jesus

Hi! Definitely nice and neat site you got there.l

Amanda

Excellent site - do keep up the good work.%

Helga

Great Site - really useful information!

Jimpson

I enjoyed your page. Keep up the good work! Feel free to visit my page. It\'s cool too.V

Marilyn

I have your site for its useful and funny content and simple design.

Smit

Great Site - really useful information!t

Kim

Hi friends! Sorry for it, but I very need money! :(o

Jennifer

Very cool design! Useful information. Go on!

Sveta

Pretty nice site, wants to see much more on it! :)+

Nicole

It%255C%2527s%2Ba%2Bgreat%2Band%2Bvaluable%2Bsite%2521l

Katie

Excellent+site+%2D+do+keep+up+the+good+work.A

Smit

I consider that beside Your site there is future!a

Amanda

This site is really superb!!! Thank you for you work! Good Luckw

Sveta

Oh o ho! very nice site!g

Prohor

Sentimental and nostalgic. Great.g

Meteor

Interesting%2Bweb%2Bpage%2Bis%252C%2Bi%255C%2527ll%2Bsee%2Byou%2Blater%2Bone%2Bmore%2Btime%252B

Keno

I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work, greetingsd

Amanda

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.e

Bob

I\'m love this great website. Many thanks guy%

Iveraida

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.