Få perfekt hy.....



 och

...jaa..med dessa produkter är du iallafall en god bit på väg!
Att ha en BRA fuktcreme är  nästan lika viktigt som att ha en bra foundation, att hoppa över fukten och
förvänta sig underverk är önsketänkande...visst..en primer kanske inte alltid är NÖDVÄNDIGT men mina fyra grundsteg steg består  ALLTID av:
1. Fuktcreme
2  Ögoncreme
3  Primer
4  Foundation
(sedan consealer och puder där det behövs)
Har fått lite förfrågningar om vilka fuktcremer jag kan rek. och här kommer listan:

1.DERMALOGICA Skin Smoothing Cream, säljs bla. på Åhlens City och NK (och många fler ställen)
Perfekt återfuktare som passarför de flesta, en primer kan dock behövas innan foundation för att undvika blank hy och makeupen att hålla

2.PHILOSOPY Hope in a Jar all skin types
Bra creme som kan beställas från http://www.cowparfymeri.se   för 465 kr

3.LAURA MERCIER Moisturaizer Cream with spf 15
Den  här creamen gillar jag skarpt, primer är inte nödvändig,huden får en sidenmatt finish och är bra att ha på sommeren då den innehåller spf 15.        Pris 450 kr på COW  (se webbadress ovan)

4.EYEKO CREAM kan beställas på http://www.blush.se , blir budgetalternativet  med sina 140 kr
Mycket bättre och investera i denna BRA cream än tex. nått från Loreal i samma prisklass (jag gillar INTE Loreal och Lancmes creamer något vidare..)

5. MAC Fast Response Eye Cream ca 300 kr  på Åhlens City
Blev utsedd till vinnare( om jag inte minns helt fel) i Cosmopolitan Beauty Awards och jag kan inte annat än att hålla med....En räddare i nöden som fixar bort påsar och fina linjer efter sömnlösa nätter..perfect under makeup!! Är ingen djupverkande ögoncream MEN en riktig partyräddare!

Snart kommer listan på "cremer from hell"..nåja....cremer du bör undvika att införskaffa iallafall om
du inte gillar att slänga bort dina pengar...Håll utkik!


Var jättetrevligt att träffa P&F. Blev en mysig middag på deras lokala Kines på Kungsholmen.
Med barn i släptåg är Kina mat ett utmärkt alternativ...sushi & indiskt är det INTE..=)
Förrutom att Lilla-E hade mycket "liiiiis" i heltäckningsmattan (varför har Kineser ALLTID heltäckningmatta i kombination med ris..de får väll typ skylla sig själva! OCH varför kan ingen säga rrrris) och en äldre herre muttrade "det här är minsann inget förbaskat dagis" så hade vi det rätt coosey...Men det blir ju inte direkt sena "afterwork" med barn..vi var hemma till 19.30 igen...

Ciao!
60 kommentarer
yenny

hahahhaha, kan inte mer än hålla med dig, why the hell har dom heltäckningsmatta i en RESTAURANG?!? hahah ;) ;)

Galadriel

jag är nu så fruktansvärt nyfiken på eyeko .. är den ett substitut för ens vanliga dagkräm? eller bara ett komplement?

hannahsthlmh

yenny: Ja visst är det sjukt..det är ju verkligen så på precis alla kinaresturanger..kanske nån gammal tradition från hemlandet=)..inget fel med det i sånafall men det verkar ju bara såå himla opraktiskt!

hannahsthlmh

Galadriel: Ja det är ju en smakfråga det där=)! Den är ju tänkt som att man ska kunna använda endast Eyeko som fuktcreme,ögoncreme o highlighter, och det KAN man oxå! Själv skulle jag rek. och ha lite vanlig fuktcreme under om du har aningen torr hy och sen eyeko, har du fet hy kan du endast använda eyeko! Lycka till=)

Galadriel

tack för ditt snabba svar, du är super! :)
jag skall kolla lite på ingredienser och sådant, och om den motsvarar kraven så kan det mkt möjligt bli en beställning :)
vet du ngt om ingredienser, testat på djur och sådant?

kram!//a.

Gustav

Ja, det verkar som det. :)
Tyckte inte att den luktade så gott, världen klarar sig nog utan den, vad säger du?
Du verkar ha mycket pengar och verkar vara en trevlig tjej, snart fyller jag och och mina föräldrar vill inte köpa de UNDERBARA hängslena från Dior, vad säger du? ;D

v

AHam har man den eyko som fuktigehstcrem.. tjaoo trodde bara den gav lyster.. men där ser man.. det är iallfall värt ett försök så maybe;)

hannahsthlm

Galadriel: Tack=) Tyvärr har jag ingen aning om Eyeko är trestat på djur etc., skulle nästan tro det eftersom så mycket verkar vara det..sorgligt nog
=(...men du kanske kan maila tex. Blush och fråga om de som säljer den vet något närmare i frågan?
Medd. gärna mig om du vet något närmare i frågan sedan,ok?=) Kram!

hannahsthlm

Gustav: Tråkigt med Dior hängslena..kan nog inte hjälpa dig tyvärr;P....har såå många Dior väskor jag spara ihop till..ha ha..grattis i förskott btw..;)

V: ja det är ju liksom en 3 i 1 produkt den där Eyeko..supersmart ide! Den är ju inte världens bästa fuktbomb precis med vårdande ämnen men funkar ok det gör den faktiskt..och priset är ju oxå ok=)!

Sofia

Åh, alltid lika kul med listor!!

Ser fram emot "hell"-listan, såna är nästan ännu bättre! =)

Hanna

eyeko är en persiko kräm! mmm! ;)

Natali

det e så svårt det där med fuktighetskrämer...jag har en blandhy...med andra ord oljig men fuktfattig...väldigt torr på vissa partier..men alltid blank i T-zonen. Jag har provat många rengöringsprodukter och fuktighetskrämer...men blir aldrig nöjd..men den som letar han finner...Sen har jag märkt att de flesta fuktkrämer jag har gör så att min foundation inte fastnar...förutom cliniques men den gillade jag inte...särskilt inte glasburken som man itne får ut nåt ur. Kul att du har så bra tips alltid...verkligen super!!!

Galadriel

hannah: jag mejlar blush! såkalrt meddelar jag dig så fort jag fått veta .. vi kan skaffa oss en gemensam mejladress då får du ju veta fortast möjligt hahaha :D

kram på dig! //a.

hannahsthlm

Natali:Ja..den som letar hon finner! Ta mycket prover på det du är sugen på att testa så slipper du göra fler köp du ångrar...sånt är inte kul!
Roligt att du har användning av mina tips! Ha en bra dag=)!

hannahsthlm

Galadriel: ha ha..vi kanske skulle fundera på det=)..medd. mig så fort du får svar från Blush!
Ha det sååå bra!

Antonia

Åh, jag rekommenderar verkligen Hope in a jar! Jag älskar den! Den är bara för bra;)

irmeli

Jag blir så less på att man förväntas låta sina barn stanna hemma när man går ut och äter. Typiskt Sverige.

hannahsthlm

Sofia: Ja visst är det! Hell listor kommer inom en snar framtid,promise!;)

Hanna: Ja verkligen!Me loove Eyeko..iallafall till det priset!=)

Antonia: Jag är verkligen såå nöjd med Hope in a Jar..Me love Philosopy!=)

irmeli: Visst är det...Sverige är icke barnvänligt! Tänk i Spanien tex. där barn är välkommna precis överallt..(nåja nästan iallafall)!
Men jag kommer fortsätta ta med mina barn på restaurang..fast det kanske inte uppskattas av alla=)!

Spirre

Ser mycker fram emot krämer from Hell! Tror jag känner de flesta på den listan vid det här laget...

hannahsthlm

Spirre: haha..jovisst finns det mycket strange som butikerna lyckas sälja på oss ovetande konsumenter med bra marknadsföring...snart kommer min lista..håll utkik & se om du känner igen=)!

My

Får jag rekommendera Ole Henriksens Vitamin Plus Balancing Creme. Faktiskt den enda kräm hittills som min känsliga, torra hy mår riktigt bra av (har provat Dermalogica, Philosphy, RoC, Biotherm, Lancôme m.fl."bra" märken innan). Nu ska jag testa REN men Vitaminkrämen från Ole ska nog få hänga kvar..!
I Kina kastar de förresten matrester på golvet, t.ex. kycklingben, och spottar dessutom ut saker ibland så de borde ha överseende med små barn som tappar lite ris... trots heltäckningsmattor!

8ball

is very interesting site...

Xenonius

http%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com+%7C+phat+ass%0D%0AHello%2C+my+design+down.%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com+%7C+big+tit+round+ass%0D%0A%5Burl%3Dhttp%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com%5Dphat+ass%5B%2Furl%5D%0D%0A%3Ca+href%3D+%5C%22http%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com%5C%22%3Ebig+tit+round+ass%3C%2Fa%3E%0D%0A%5Burl%3Dhttp%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com%5Dbig+tit+round+ass%5B%2Furl%5D%0D%0A%3Ca+href%3D+%5C%22http%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com%5C%22%3Ephat+ass%3C%2Fa%3E%0D%0At

Urii

Sentimental%252Band%252Bnostalgic.%252BGreat.t

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

Anna

I browse and saw you website and I found it very interesting.Thank you for the good work, greetings

Bill

Many%252Binteresting%252Binformation%252Bon%252Byour%252Bsite%252B%25252D%252Bkeep%252Bup%252Bgood%252Bworke

Katie

Greetings%21..

Keno

Greetings!..

Keno

Your site is very interesting and useful

Nicole

I\'m love this great website. Many thanks guyc

Hillari

I enjoy your site very much! THANK YOUc

Nicole

Excellent site, added to favorites!!.

Smit

Oh o ho! very nice site!s

Jersey

Excellent site - do keep up the good work.i

Sveta

I+browse+and+saw+you+website+and+I+found+it+very+interesting.Thank+you+for+the+good+work%2C+greetingsa

Amanda

Thank for making this valuable information available to the public..

Bush

You+have+built+a+good+website5

Svetlana

Looking for information and found it at this great site...n

Urii

I+enjoy+your+site+very+much%21+THANK+YOUt

Britney

Your work is marvelous!!l

Amanda

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.i

Anna

Great+Site+%2D+really+useful+information%21o

Jooni

Thanks so very much for taking your time to create this very useful and informative site. I have learned a lot from your site. Thanks!!:

Marilyn

Excellent site - do keep up the good work.

Nicole

This is very interesting site...B

Elizabeth

Looking for information and found it at this great site...

Elza

Hello people! Nice site!l

Joon

I consider that beside Your site there is future!

Jimpson

Lucky to find you, keep on the good workk guys! Best of luck.a

Park

Fascinating site and well worth the visit. I will be backr

Nicole

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.o

Jooni

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP. excellent site i really like your stuff.e

Jones

Very good site! I like it! Thanks!r

Amanda

This site is really superb!!! Thank you for you work! Good Luck1

Smit

Very+cool+design%21+Useful+information.+Go+on%21+

Sveta

You have built a good websitel

Lokeadriana

Hello, This site is a brilliant idea!