NATT SUDD

Har varit ute på Tyresö och badat och ätit god mat hela eftermiddagen och kvällen...Fy vad mysigt det är med sommar!! Varför kan det inte alltid vara det för?;)
Fast om det vore det skulle man ju inte få chans att köpa nya uppsättningar till garderoben lika ofta och...jaaa...
Man vill egentligen inte alls tänka på höst beställning från HM (se förra inlägget) och stövel och sko  inköp..men..det gör jag ändå....;)

När man har barn blir det ju fler att planera för och det skulle kunna vara en heltids syssla vill jag lova...Inför varje ny årstid blir jag nästan manisk vid tanken på att få ihop matchande garderober..
Killarna ska alltid ha likadana jackor och västar tex....och mössor....och helst skor...
Ja ja..än så länge är det 25 graders värme och dunjackor i matchade kulörer är inte my biggest problem....men snaaaart;)!


Sov så gott!/Hannah♥

Tack för alla kommentarer! Kul att så många verkar hittat några guldkorn i HM:s höst collection....Bas plagg är de allt bra på!=) Sen är det ju matchningen som avgör om det blir något speciellt eller icke!
Jag handlade aldrig hm plagg förrut men nu har jag som ni ser tänkt om;)! Vissa saker är faktiskt riktigt prisvärda och snygga i höstens utbud enligt moi! =)
Ciao!

44 kommentarer
sarah

Det är allt jobbigt med nya årstider , men skönt när man fått ihop allt , derför ska man börja tidigt tidigt !

hannahsthlm

Sarah: Jaa..det är lika bra..så hinner man sedan använda allt ordentligt oxå=)!

En svensklärarinna

Hej Hanna,
En bra grej att tänka på är att inte skriva isär ord. Det heter t ex nattsudd och inte natt sudd samt höstbeställning och inte höst beställning... bara ett litet tips. Inget illa ment!
:-)

Sophie

Ser att jag inte är den enda som drömmer mig bort i höstmoderts underbara kreationer!;) Trots 25 gr utanför fönstret!

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Gloom

Jag är inte överens med er ang. H&M... skrev nåt helt annat om H&M på min blogg alldeles nyss!!!

hannahsthlm

En Svensklärarinna: Ok! Alltid kul med tips! Tack!

Sophie: Oh..nej då.. vi är fler;)!

Gloom: åhh..Jag besöker next to aldrig hm butiker "live" (läste ditt inlägg nu)! Det är så himla rörigt och massa rea grejer så här års så..jag kan förstå att du blev lite förvirrad;)!Det skiljer sig dock från hm till hm det där oxå..En del är bättre än andra!=)
Att klicka hem bas plagg från hemsidan är dock något helt annat än att stå och gräva i leopard mönstrade rea högar..promise;)!!

En svensklärarinna till

Kul att du drog lärdom av det tidigare inlägget; "bas plagg", "rea högar", "leopard mönstrade"... Haha!

nina

mysigt!

hannahsthlm

En Svensklärarinna:ha ha.Mendu.. Vad spelar det egentligen för roll? Tycker det är enklare själv att läsa tex. leopard mönstrad än leopardmönstrad...man kan väll skriva leopard-mönstrad också? Som en kompromiss kanske?;)!

Nina: Ja!=)

Johanna

Var också och bada igår, mysigt :)
Ja, massa höstköp känns det som nu. Men jag gillar att köpa sånt, fast vädret inte tillåter det :)
Ha en skön onsdag!

Angel

hehhe jag är hemkommen från Rean på stan med massa nya sommar kläder haahaha älska slut rea typ

Sanna

Hej igen vännen! Vet inte om nån eller du också råkat ut för detta, nämligen "50 kr rabatt länken" till Nelly. Funkar aldrig! Antagligen gäller detta bara för nya kunder. Strunt samma. Hittade en jätte söt lammullskofta med guldknappar(Svea)för halva priset hos dem. Jag är en "koftoman" och denna måste vara den femte koftan jag har fyndat...bara denna sommar! Två på Benetton, en på NK, en på HM och denna på Nelly. Koftor är lite som "året runt" plagg och passar såväl på sommarkvällar som "vinterdagar":-). På önskelistan står förutom en Bayswater även lammullströjor/cardigan från Lyle & Scott. Vad gäller HMs höst/vinterkollektion har jag kollat in ett par röda skinnhandskar. Fashionista använder alltid handskar:-). Ha en fortsatt trevlig dag! mvh Sanna

Lottisin

heh, jag dissade också h&m ända tills för jaa, ca 9 månader sen då jag kom fram till att de faktiskt fanns en del guldkorn där med. :)

Angel

Hahhaha jag hitta min vinterjackai dag tänkte först inte köpa den men det blev en diskussion inuti mig å jag är annars ALLTID sent ute så nu är jag minst sagt i tid hehehe för en ggn skull

suratanten

Nu ska jag också ta och lägga in en beställning:)

Emelie

hej! fråga inte hur, men snublade in på din blogg, helt udnerbar!! :D härligt att se att en tvåbarnsmamma kan se så snygg och modern ut! Jag själv skall börja sista året på gymnasiet, går med inriktning för makeup och hudvård, skall nu under det sista året göra ett projektarbete på 100 p. Har lagt upp en projektplan och skall i min slutproduktion sammanställa allt som en liten makeup handbok. (ungefär, svårt att få ner sina tankar i ord..) Har egentligen ingen aning om varför jag skriver till dig, men du inspirerade mig, tackar för det, och hoppas att jag kanske kan få skiva till dig ifall det skulle dyka upp frågor i mitt huvud under min lilla resa! ha en fin sommar! varma kramar Emelie

Louise

Alltså förlåt, men varför lägger du upp bilder på dig själv där du ser ut som en ny-importerad hora på öststaterna? Du ser ju helt sjuk ut! Som en galen psykopat.

Louise

Förresten stavas "väl" inte med två L. Herregud.

hannahsthlm

Johanna: Jaa..visst är det kul att planera lite frammåt med klädinköpen..även om vädret inte andas höst det minsta;)! Hoppas du haft en härlig Onsdag du med!=)

Angel: Det gör inte jag..jag gillar inte reor..bara på nätet;)! Men hoppas du hittade många fina fynd=)!
Kul att du hittat din Vinterjacka oxå...kan vara BRA faktiskt att ha det gjort;)!Vad blev det för någon då?=)

sanna: Tror länken med Nelly 50 kr bara funkar EN gång..jag har oxå misslyckats med mina övriga försök på den fronten;)!
Svea koftan har jag med..såå härlig!=) Kramiz

Lottisin: Ja! det finns det f a k t i s k t=)!

Suratanten: åhh..kul! Måste kolla vad det blev..hoppas du skrivit om det=)!

Emelie: åhh..vad kul att du hamnade HÄR=)!
Din utbildning låter jätte intressant för att inte tala om slutarbetet!!
Du får gärna fråga mig om det skulle vara nåt och jag kan hjälpa till..min mejl finns uppe på min sida!
Ha det bra& Lycka till! Kram!

Louise: men oj? Varför så aggressiv? Jag tycker för det första ryskor och andra öststats tjejer är väldigt vackra och för det andra så tycker inte jag man skriver som du gör till folk man inte känner (inte om man känner dem heller=)
Ha det bra!

Jocelyn

Hanna-darling! jag tycker du är JÄTTEFIN på dina bilder så bry dig inte om Louise, hon önskar säkert att hon hade haft så snygga bilder på sig själv att lägga upp...

Föresten, känner igen det maniska garderobs-planerandet...hi hi :) kram J.

hannahsthlm

Jocelyn: Thank u dear!=) Jag försöker att icke bry mig om dessa negativa människor!
åhh..kunde nästan tänka mig att du oxå var en manisk garderobs planerare;)! Kram!

8ball

is very interesting site...

Gans

%3Ca+href%3D+%5C%22http%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com%5C%22%3Ebig+tit+round+ass%3C%2Fa%3E%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com+%7C+phat+ass%0D%0A%5Burl%3Dhttp%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com%5Dphat+ass%5B%2Furl%5D%0D%0AHello%2C+my+design+down.%0D%0A%3Ca+href%3D+%5C%22http%3A%2F%2Fphatass.ivipsearch.com%5C%22%3Ephat+ass%3C%2Fa%3E%0D%0A%5Burl%3Dhttp%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com%5Dbig+tit+round+ass%5B%2Furl%5D%0D%0Ahttp%3A%2F%2Fbigtitroundass.ivipsearch.com+%7C+big+tit+round+ass%0D%0Ao

Kim

Sentimental and nostalgic. Great.s

Britney

http://fm7.biz/pio - gay-anal-sex-tip
e

Nicole

Just serfed in. Great site, guys!o

Sveta

Your+site+is+very+interesting+and+usefuls

Amanda

Thank you for your site. I have found here much useful information...n

analbleaching

Hello, nice site

Kim

Sentimental+and+nostalgic.+Great.o

Jimpson

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.g

Bush

This site is really superb!!! Thank you for you work! Good Lucka

Urii

Hello admin, nice site ! Good content, eautiful design, thank !g

Sveta

This site is really superb!!! Thank you for you work! Good Luckl

Elizabeth

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.u

Park

Excellent site - do keep up the good work.s

Joon

Very good web site, great work and thank you for your service.s

Jennifer

Pretty nice site, wants to see much more on it! :)y

Jimpson

Very cool design! Useful information. Go on!e

Elizabeth

Nice site its very interesting site! your site is fantastic.y

Urii

Hi, good morning to all of you... Nice Guestbook ;-) !!!

Hillari

I+have+your+site+for+its+useful+and+funny+content+and+simple+design.2

Svetlana

You guys do a wonderful job! Keep up the good work!!!r

Bill

I like it and the background and colors make it easy to readk