Bok Tips

52049-1071

Vill du ha BRA sommarläsning i värmen på stranden,vid poolen eller varför inte i skuggan på balkongen?!
Ta då en tur förbi närmsta 7Eleven där man kan shoppa en hel del titlar för endast 39 kr!

Själv kunde jag inte låta bli att få med mig  EN SHOPAHOLICS BEKÄNNELSER därifrån  innan Midsommar  och den är utläst för länge sen nu....OTROLIGT ROLIG och ja... sååå charmig!=)
Även om det stundtals är lite scary att läsa om hur Rebecca så totalt struntar i sina kreditkorts räkningar och kravbrev...
MADDY WICKHAM  har skrivit den under  pseudonymen SOPHIE KINSELLA och säger i intervjuer att visst finns det likheter mellen henne och huvudfiguren REBECCA BLOOMWOOD i boken....Dock har Maddy själv mycket  bättre koll på sin ekonomi och har inget otalt med sin bank..även om hon älskar att shoppa!
Har du inte läst den? Spring genast förbi närmasta 7Eleven och fynda hem den=)

Idag shoppade jag OLIVIA JOULES FRIA FANTASIER på min och Lilla-E:s kvällstur till 7Eleven..jaaa..vi brir otroligt sugna på latte och glass ibland..ni kan nog  gissa VEM av oss  som är sugen på VAD?;)
Dagens bokköp är skrivet av HELEN FIELDING som skrev BRIDGET JONES böckerna och jag ser fram emot att snaaart entra sängen och luta mig tillbaka mot dunkuddarna och börja läsa om Miss Joules äventyr...
den har inte blivit lika hyllad som BRIDGET böckerna men jag ska ge den ett försök!

DJÄVULEN BÄR PRADA som många Bloggerskor skrivit om vid det här laget och som har filmprempär i Sverige till hösten har väll kanske inte undgått NÅGON?! Dock vill jag ändå tipsa om att läsa den om någon missat!
Författaren LAUREN WEISBERGER har arbetat som assistent till den legendariska Chefredaktören på VOUGE,  dvs. ANNA WINTOUR och det är solklart att boken bygger på den erfarenheten.
En av anledningarna till att man bör läsa boken och att den blivit så HYPAD är just det faktumet!
Det är en del av "vår nu tids-historia" och vi kan alla lära oss något om Modevärlden bakom kulisserna av att läsa den!
Har inte sett denna på 7Eleven för 39 kr...men väl på Åhlens,Akademibokhandeln osv. kan man lätt få tag i den  för några tior mer!

Neej...nu ska jag nog ta OLIVIA JOULES FRIA FANTASIER och säga GO NATT!

Sleep Well/Hannah♥
38 kommentarer
JessicaN

Jag hittade "En shopaholics bekännelser" för 39,- på Coop Forum, ett tips för alla som inte har 7Eleven i närheten! :)

Malle

Hej! Ja de där böckerna verkar bra. Jag kan rekomendera Marian Keyes-böckerna. Otroligt bra, de e fyllda med spänning, romantik, HALSBRYTANDE HUMOR, och VÄLDIGT roliga dialoger. Vattenmelonen verkar ha fått mest uppmärsamhet, men hon har även gjort En oväntad semester, När Lucy Sullivan skulle gifta sig och andra skojiga böcker. Sov så gott. Kram

hannahsthlm

JessicaN: åhh..ja de kanske finns lite kampanjer här och där för 39 kr..Det är ju väldigt BRA!=)Det är bara det att jag min city shopper alltid råkar hamna på 7Eleven och då får syn på bokstället där;)! Tack för tipset som andra säkert kan ha nytta av!

Malle: Marian Keyes är MY BIG FAVOURITE!
Den senaste översatta till svenak av henne Å ANDRAIDAN är otroligt braaa!=)
Annars gillar jag En Oväntad semester,Vattenmelonen och Sushi för Nybörjare...
Änglar tycker jag inte lika mycket om...som utspelar sig i L.A...Men hon är verkligen en fantastisk fantastisk författare!
Hoppas på något NYTT från henne SNART=)!
Tack för dina tips..alla bode läsa hennes böcker!=)
Sov så gott du med!
NU ska jag verkligen GÅ OCH LÄSA min NYA BOK..;) Kram!

hannahsthlm

Malle: Å ANDRA SIDAN heter boken som är såå bra av Marian Keyes..och inget annat..Jag slank visst lite VÄL snabbt över tangenterna i svaret to u ovan;)!!

Johanna

Jag läser "Djävulen..." nu. Men ska läsa "En Shopaholics..." sen tänkte jag! Bar tips!

emma

jag beställde Prada boken. tror den kan vara grymt bra. ska läsa den och sen gå på filmen:)

Angel

Djävluen bär prada och en shopaholics bekännelser har jag med läser en shopaholics bekännelser just nu

anina

Ska beställa en shopaholics... på en gång =)
Ha en bra dag & hoppas att du hittar en fin klänning!

Emmy

Djävluen bär prada är precis avslutad och En shopaholics... ligger och väntar. :) Annars älskar jag Marian Keyes eller Lisa Jewell, de skirver roliga och lättsamma böcker :)

suratanten

Djävulen bär Prada är verkligen superbra. Måste bara tipsa om Kajsa Ingemarssons böcker.

Caroline

har beställt djävulen bär prada (:

Cicci

Ja Oliva Juels var lite speciell, inte riktigt som jag hade tänkt. Håller med, gillar också lite mer verklighetstrogna böcker, berätta sen vad du tyckte :)! Djävluen bär Prada är lite överreklamerad tycker jag, men just det faktum att hon faktiskt har jobbat för Anna Wintour gör den ju intressant och lättläst och rätt kul :)!

Svar från hannahsthlm

Johanna: Ja gör det! Såå rooolig bok=)!!

Emma: ja Prada boken är bra men En Shopaholics bekännelser ÄR bättre ;)! Klart man måste se Djävulen Bär Prada filmen...med Meryl Streep och allt i rollen som A. Wintour;)!

Angel_:åhh..kul=)!

Svar från hannahsthlm

Anina: Ja! Gör det..så fun=)!
imorrn ska jag ge mig på jakt efter klänning...fårse hur det går;)! Kram!

Emmy: Håller absolut med dig ang. författarna du nämde:)!

Suratanten: åhh..är DU tillbaka NU?=) va kul!
Kajsa Ingemarssons böcker är riktigt bra de med tycker jag!=)

Caroline:åhh..kul=)!

Cissi: Ska absolut berätta vad jag tyckte sen om Olivia Joules..;)! Har bara hunnit några sidor än så länge!:)
Håller m om att Djävulen Bär Prada är aningen överhypad men men..intressant läsning är det iallafall=)!

Josefin

Det är inte bara lite scary att läsa om hur hon struntar i sina räkningar! Man blir ju helt mörkrädd!

8ball

is very interesting site...

Amanda

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it.

Anna

Thank you for your site. I have found here much useful information...

analbleaching

Hello, nice site

Jooni

I\'l be back... :)e

analbleaching

Hello, nice site

Park

I enjoyed your page. Keep up the good work! Feel free to visit my page. It\'s cool too.

Anna

Hello people! Nice site!a

Jennifer

Just+serfed+in.+Great+site%2C+guys%21o

Smith

Great site. I will bookmark for my sons to view as well!!!o

Park

Pretty nice site, wants to see much more on it! :)a

Urii

Your work is marvelous!!e

Sveta

Hi%2C+all.+Nice+site...I+really+like+your+site+%21+Good+job+man.+

Svetlana

Oh o ho! very nice site!e

Jesus

Hi friends! Sorry for it, but I very need money! :(+

Smit

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.B

Elizabeth

Oh o ho! very nice site!r

Nicole

Hi, good morning to all of you... Nice Guestbook ;-) !!!%

Anna

Hi%2C+all.+Nice+site...I+really+like+your+site+%21+Good+job+man.%3A

Smith

I like it and the background and colors make it easy to readk

Helga

You guys do a wonderful job! Keep up the good work!!!a

Bob

Interesting web page is, i\'ll see you later one more time%

Jimpson

I consider that beside Your site there is future!2