Lilla-E:s debut.....

52049-1828
 .....på en  scen  skedde idag på   Carlssons Skola   ,  Östermalm  ,med sin teatergrupp på Miniteatern.
 Jag  var jag nog garanterat  mer  nervös än  lill- klimpen inför  föreställningen  , trollet verkade  inte ett dugg  påverkad av vad som komma skulle.

Videocameran fick jag kontroll över igår och lyckades med nöd och näppe ladda klart den,  självklart var också  digitalcameran med !
Även om vi var ett par stycken   som gick tillsammans och kollade på Lilla-E och resten av de små skådespelaraspiranterna så var JAG såklart    tvungen att själv sköta både  video och fotografering....samtidigt...=P
 När det gäller såå viktiga  saker litar   jag  då inte på någon annan än ..... mig själv  ; )!

52049-1830


Här ovan kan ni se Lilla-E i rollen som  indian  samt rysk dansare  med   svart pälsmössa och vit klänning   =)!
Efteråt  fick han såklart blommor som en riktig    skådis ska få efter en lyckad    föreställning ;)!
Han fick även ett fint paketav min syster Amanda.

Han somnade i vagnen  efter teatern  när vi promenerade hem och jaaaa... det har nu resulterat i att han är  piggare  än  någonsin  och sitter i soffan och sjunger på alla sånger från  föreställningen idag....

Jag  däremot är fortfarande  vrålförkyld  och hade efter den  intensiva  dagen  sett fram emot en lugn  kväll.....DEN  kunde jag verkligen  glömma    ;)!

/Hannah♥

10 kommentarer
Z.

Vad kul med föreställning för Lilla-E och de andra små barnen. Tycker det är underbart att ge små barn möjligheten att prova på teater för jag är övertygad om att det är lärorikt för dem på många sätt och vis! Han verkar uppenbarligen vara duktig som klarade av hela två roller dessutom! ;)

Mia

Himmel så sött...
Men nu skickar jag lite bli frisk energi från vårt håll. Vi har haft tur denna "vinter" förra var vi dock sjuka jämt, peppar, peppar

MammaMia

Men så söt :)!

Diana

Åh vad sööööt han är!!!

irmeli

vad kul. Och självklart skulle han väl ha blommor efter föreställningen:)så sött:)

hannahsthlm

Z: han var Mexicanare OCKSÅ..hi hi..med en gigantisk hatt..tyvärr fick jag ingen bra bild på det ;)!
Joo..teater är bra för ALLA tor jag,stora som små..man lär sig mycket om sin egen förmåga! Det är även bra att tidigt lära sig att det inte är farligt att stå inför stora folkmassor. När man är vuxen måste man ju ofta hålla föredrag etc. och är man inte van vid att prata och stå inför mycket folk kan det nog kännas knepigare!

Mia: Tack! Skönt att ni verkar klartat er i år..=)!

Mamma Mia: Tack=)!

Diana: hi hi..Tack=)!

Irmeli: =) Jaaa..såklart han skulle ha blommor ;)! Tack=)!

Linnéa

Hejsan!
*Myfiken*, går din son på carlssons skola??

Anonym

Har sagt det förr; Men vad söt han är! Så man vill ha en egen själv.. men liite ung än : ) Krya på dej!

från hannahsthlm

Linnea: Åhh..jag skriver inte vilken skola han går på..tyvärr ;)! (Lilla-E går ju dock inte i någon skola alls,han är ju bara snart 4 =)

Anonym: Tack tack=)!

Christine

Så kul! Jag gick teater i gymnasiet så nu får jag nostalgikänslor! :-)