Kan någon hjälpa till här tack?

Nu gäller det inte val av skor eller klänning eller foundation..utan val  av  hostmedicin   .
Är det någon   som kan    något om  sådant   så får   ni  gärna  hjälpa mig  ! :)

Nu har jag ätit den där hostisen Cocilliana  ett tag och visst den hjälper lite  för stunden..men inte   långsiktigt....=(

Sist nu i veckan när jag var hos doktorn så ville han istället skriva ut något som hette Mollipec (eller nåt sånt)
Hmmmm.... hjälper den bättre? !!
Ska jag  gå tillbaka till äckel väntrummet på husläkaremottagningen   på Måndag eller är det  typ samma sak som den jag redan  använder!?

Ge mig  gärna råd i ämnet så jag VET om det är  värt att gå tillbaka till   alla hostande och sjuka i väntrummet....    . Man kan ju   förståss ringa om recept....men det är ju alltid  upptaget hos de där doktorerna..hmmm:/ Och med en treåring har man inte direkt TID  att sitta 30 min i   telefonkö kl 8 på morronen..inte alltid ;)

Senare idag kommer bra länkar  till julklappsshopping    på nätet (om du inte orkar trängas på stan) samt  krönikan  !

Nu har jag lite annat att pyssla med..Vad  ska ni göra idag? Shoppa julklappar irl ?=)

Hörs senare...Hannah♥

psst...Du  väll att du får 40%  på VALFRI  VARA vara  hos Bubbleroom  om du uppger   koden  
COSMOPOLITAN3 ? Bara ett litet  tips  om du spanat in något ..:)!
48 kommentarer
Lotta

Hej, ett lite mer "hus-kur" inspirerat tips kommer här: timjante! Färs timjan som får koka med i ditt tevatten en liten stund, låt svalna något och drick. Detta brukar faktiskt hjälpa mot hosta! Krya på dig!

Sofia - farmaceut

Cocillana-Etyfin hjälper bäst om du har torr rethosta utan slem. Mollipect är främst slemlösande om du har problem slemhosta.

Sara

Mollipect tycker jag är den bästa som finns... fungerar alltid.. fungerade till och med när jag hade Bronkit.

Anna K

Mollipec har funkat för mig också. Det finns ju även någon annan receptbelagd med morfin i, den ska vara bra men man får absolut inte överdosera och man blir lite smålurig av den. Kan dock vara bra om man har svårt att sova...

hannahsthlm

Lotta: Tack för tipset! =)Ska absolut prövas!

Sofia: Tack för infon=)!

sara: åhh..då kanske det är värt att gå tillbaka då till doktorn.. ! Tack för infon!

Anna K: Okey! Ha ha..det är ju den med mofin jag har..Cociliana eller vad den heter...dock känner jag mig varken trött eller smålurig (kanske tar för lite för den biverkningen..tur det isådanafall=) men man blir lite illamående och så hjälper den inte så bra..ska nog pröva den andra :)! Tack för tipset!

irmeli

mollipect fick min son när han var 1/2 år, den hjälpte iallafall!

hannahsthlm

irmeli: Åhh..det låter ju lovande, då kan den ju heller inte ha så många bivekningar om den skrivs ut till bebisar :)!

Johanna

Jag använder Bromhexin, som även löser slem i halsen. Den funkar bra för mig! En stor flaska kostar runt 50kr på apoteket.(Finns också som tabletter) Hoppas du hittar nåt som funkar på dig!

hannahsthlm

Johanna: Låter bra=)! Jag var faktiskt på G att köpa den samtidigt aom jag hämtade ut Cocillia senast..men då skakade hon i kassan påhuvudet och sa att om jag hade blivit ordinerad en medicin på recept så skulle den hjälpa bättre..och det var onödigt att ta båda..men jag vet inte jag.. Tack för tipset=)!

Anna

Jag får alltid en jättehård och jobbig hosta och får då en hostmedicin som är receptbelagd men som fungerar på mig bra Lepehton heter den.

hannahsthlm

Anna: Ok..den har jag inte hört talas om..ska kolla upp! Tack för tipset :)!

Maria

aaaah just hostmediciner är jag inte så jätteinsatt i faktiskt och de jag vet är bra finns i Spanien o är lite extra starka sådär ;P Hoppas du blir bättre snart och din jakt på hostmedicin löser sig =)

Johanna

Jag annvände den cosmopolitan3 korde och fick 40% rabbat. Beställde en ipod hållare. hoppas på att få hem den snart. väntar på mååånga beställningar nu.

Hoppas de blir bättre med halsen & att du hittar en bra hostmedecin.

Sarah

Mollipec är jätte bra!

sura tanten

Vet inte om det blir så mycket julklappsshopping irl för mig. Har tyvärr inget bra tips om hostmedicin, försöker hålla mig undan sånnt;)

Linn

jag tog alltid mollipect när jag var mindre och hade hosta ofta, funkade jättebra för mig:)

Emma

Hej Hanna!

Doc här!! Mollipect är en mildare form av hostmed. oftast den man börjar med för att senare gå över till cocilana, som innehåller morfin. Det är viktigt att man tar hostmed bara på kvällen innan sänggåendet. Så man hostar upp under dagen och inte drar ner det i lungorna. Själv ger jag mina pat. i första hand cocilana. Men om det inte hjälper prova mollipect!

Krya på dig!

Mvh
Emma Leg läk. Liu

hannahsthlm

Sura tanten: Jaaa..att hålla sig från hostmedicin så långt det går är nog smart =)!
Kram!

Linn: Ok...det låter bra =)!

Emma: Åhh..vad snällt att en doktor svarar=)!
Verkligen TACK för infon!!

Sigrid

tack för tipset!

Joline

Jag har haft hosta sen sista helgen i september,,fick betapred (kortison en dos),doxyferm (antibiotika) och pulmicort (inhalator med kortison) och nu hostar jag minimalt..varken mollipect, bromhexin eller cochillana hjälpte och jag drack 2 flaskor cochillana, en flaska mollipect och en halv bromhexin..Sen gav jag upp och tog mig till doktorn igen..

Emma

Hej!
Doc här igen!
Det är naturligtvis så att Cocillana-etyfin inte hjälper alla. Det är väldigt individuellt. En del kan tom. vara överkänsliga då preparatet innehåller´morfin och hade tidigare röd varningstriangel. Så Joline Cocillana hjälper naturligtvis inte alla.

hannahsthlm

Sigrid: Var såå lite så;)!

Joline: Usch..vad jobbigt det lät för dig! Skönt att du äntligen blivit bättre iaf!
Ha det fint!=)

Emma: Hej igen doc=)!

Neej..det är väll rätt individuellt och vilken slags hosta man har vad som hjälper...kan jag tro!Men de flesta läkare jag träffat har rek. Cocillana som du!Men.. som du skrev så hjälper det nog inte alla..tyvärr ;)
Det vore onekligen ju mycket praktiskt OM det gjorde det :)!

8ball

is very interesting site...

Jooni

I enjoyed your page. Keep up the good work! Feel free to visit my page. It\'s cool too.i

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

Joon

Great%2Bsite.%2BI%2Bwill%2Bbookmark%2Bfor%2Bmy%2Bsons%2Bto%2Bview%2Bas%2Bwell%2521%2521%2521g

Bob

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.t

Sveta

Fascinating site and well worth the visit. I will be backi

Urii

Hi, good morning to all of you... Nice Guestbook ;-) !!!T

Anna

Hi, all. Nice site...I really like your site ! Good job man.k

Elza

Nice site... Cool guestbook...

Bob

Very+good+web+site%2C+great+work+and+thank+you+for+your+service.l

Svetlana

Great Site - really useful information!l

Elza

Great%2Bsite.%2BI%2Bwill%2Bbookmark%2Bfor%2Bmy%2Bsons%2Bto%2Bview%2Bas%2Bwell%2521%2521%2521g

Sveta

The+site%5C%27%5C%27s+very+professional%21+Keep+up+the+good+work%21+Oh+yes%2C+one+extra+comment+%2D+maybe+you+could+add+more+pictures+too%21+So%2C+good+luck+to+your+team%21

Keno

I+like+it+and+the+background+and+colors+make+it+easy+to+readh

Jooni

Found your site in google, and it has a lot of usefull information. Thanx./

Jesus

Nice site its very interesting site! your site is fantastic.2

Jones

Just serfed in. Great site, guys!c

Katie

Lucky to find you, keep on the good workk guys! Best of luck.i

Joon

Found%2Byour%2Bsite%2Bin%2Bgoogle%252C%2Band%2Bit%2Bhas%2Ba%2Blot%2Bof%2Busefull%2Binformation.%2BThanx.d

Jersey

Great Site - really useful information!

Jimpson

Wow!!! Good job. Could I take some of yours triks to build my own site?

Prohor

Very cool design! Useful information. Go on!B

Elizabeth

Cool!.. Nice work...>

Svetlana

It\'s a great and valuable site!d