COLLAGE

Som jag skrev igår kväll så har jag lärt mig att göra enkla collage nu!
Fick några frågor HUR man kan få till ramarna runt bilderna och vilket program jag använder.
Passar på att svara här för alla intresserade av ämnet!=)

Genom Emmisen:s blogg  fick jag tips om att ladda ner ett program som heler Picasa.
Där sorteras automatiskt alla bilder på hårddisken och sen är det bara att sätta igång att göra collage..man får automatiskt ramarna omkring bilderna!
En del kan tom.blogga genom programmet..det går dock inte med blogg.se..men jag tycker det är enkelt ändå....I brist på Photoshop som jag icke har skaffat...än!
Att ladda ner Picasa är jaa... Bus-enkelt..promise=)!

Sååå..för alla som är sugna på att pröva..Just do it!
52049-1181
Collage by Västkusten!

Vi har haft en trevlig kväll med gott vin,pastasallad och hallontårta på födelsedags kalaset....mmmm..Hallontårta borde man verkligen äta oftare....sååå gott=)!

Ciao!♥
67 kommentarer
Sandra

jag använder samma program, hittade också det via emmisen :) men mina bilder lägger sig nästan över varanndra när jag gör kollage så man ser inte fotona, hur får du dina så separerade?

hannahsthlm

Sandra:Jag svarade just på andra inlägget om collage;)! Telepati?;) Alltså..Jag VET inte..Jag markerar bara bilderna en i taget och trycker på håll knappen efter varje bild jag markerat och sen collage och sen skapa..så blir det så här..kan inte förklara bättre..tyvärr..Lycka till=)!

AnnaK

Tack för tipset om kollage. Jag har precis laddat ner programmet och gjort mitt första kollage. skall även pröva att göra flera som ser mer ut som dina.

hannahsthlm

AnnaK: Var så lite så=)! Lycka till!

Käthe

Tack för tipset! Nu har jag också laddat ner det.
Hur sparar man kollaget?

Linn

tack för tipsen på foundations, det är ganska lustigt att den som är din favorit, dior pure light, har jag! eller hade, den tog slut och jag prövade en budget men den kastade jag bums, maybelline mousse-grejen, skitdålig :( blir nog att slå till på dior igen, den är riktigt bra!

hannahsthlm

Käthe: Kul=)! åhh..du sparar genom att trycka skapa (finns en knapp som heter så som du ska kilcka på) så sparas collaget..voila! Lycka till!=)

hannahsthlm

Linn: ha ha..vilket sammanträffande;)! men..jag har prövat såå många och Dior pure Light är faktiskt bland de bästa som finns enligt moi! :)
Dream mousse foundationen by Maybelline är horribel...=(
Vill man att den (Dior Pure Light alltså)ska sitta bättre tex. när man ska gå ut på kvällen så kan man ju ha en Primer under..Det blir super! smashbox har den bästa primern tycker jag. Säljs bla. på C/O Stockholm på Götgatan och på nätet förståss..bla. på www.blush.se
Good Luck=)!

Käthe

Tack för supersnabbt svar. Ska testa igen innan jag lägger mig.

hannahsthlm

Käthe: Var så lite så! Hoppas det funkar bra nu då=)! Go natt!

Linn

hehe jaa;) tack tack för tipsen! det enda som jag tyckte var lite negativt med dior pure light var att jag såg väldigt blank ut i ansiktet typ första 1-2 timmarna på dagen:/ upplever du aldrig det?

ellen

Åh så bra!

Angel

Låter trvligt...

Sandra

re hannahsthlm: Oj, jag hade visst frågat det redan, det var inte riktigt meningen :P
okej, jag gör på samma sätt. konstigt. jaja jag får klura vidare :) tack ändå ;)

hannahsthlm

Linn:Joo..det var därför jag tycker den är toppen med en Primer under! Testa det!Blir super bra resultat=)!

Ellen:=)

Angel:=)

Sandra: åhh..ingen fara=)! Hoppas det ordnar sig för dig! Kramiz

Christine

Fina kollage du gjort! och bilderna var med fina =)

hannahsthlm

Christine: Tackar=)!

Linn

jaha, okej! tack så jättemycket!

sarah

Tack för hjälpen , ska försöka ladda upp programmet på direkten ! ;)

hannahsthlm

Linn: =)! Det blir verkligen skillnad med Primer..promise=)! VÄL investerade pengar!;) Kram!

Sarah: Lycka till=)!

Lindis

Tack för tipset! Ska absolut testa programmet!

Tack från hannahsthlm

Lindis: ja gör det! såå enkelt=)!

Jocelyn

Åh vad fint! jag måste lära mig det där! ser härligt ut på bilderna också, sommar på västkusten är oslagbart! :)

8ball

is very interesting site...

Sveta

I enjoy your site very much! THANK YOUs

analbleaching

Hello, nice site

analbleaching

Hello, nice site

Nicole

You have a wonderful website here. May God rich bless you always.b

Smit

Thank for making this valuable information available to the public.n

Joon

The site\'\'s very professional! Keep up the good work! Oh yes, one extra comment - maybe you could add more pictures too! So, good luck to your team!p

Svetlana

Great Site - really useful information!r

Anna

Great Site - really useful information!2

Jooni

Thank you for your site. I have found here much useful information...h

Kim

Very good web site, great work and thank you for your service.m

Bill

Fascinating site and well worth the visit. I will be backd

Katie

Pretty+nice+site%2C+wants+to+see+much+more+on+it%21+%3A%29f

Meteor

Excellent+site+%2D+do+keep+up+the+good+work.

Bob

Hi! Definitely nice and neat site you got there.p

Svetlana

Great+site.+I+will+bookmark+for+my+sons+to+view+as+well%21%21%21%2B

Amanda

Your+work+is+marvelous%21%21%2B

Britney

Very good site! I like it! Thanks!o

Hillari

Thanks+for+your+project.+I+like+this+site.+KEEP+IT+UP..o

Elizabeth

Thanks so very much for taking your time to create this very useful and informative site. I have learned a lot from your site. Thanks!!

Vasilii

Found your site in google, and it has a lot of usefull information. Thanx.

Sveta

Excellent+web+site+I+will+be+visiting+ofteno

Anna

Excellent site - do keep up the good work.e

Jennifer

Interesting web page is, i\'ll see you later one more timeo

Nicole

Excellent web site I will be visiting often

Hillari

Thanks for your project. I like this site. KEEP IT UP..+

Hillari

i+love+this+site.g

Smith

Hi, good morning to all of you... Nice Guestbook ;-) !!!v

Smit

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.n

Jimpson

Nice site... Cool guestbook...n

Jones

Excellent%2Bsite%2B%252D%2Bdo%2Bkeep%2Bup%2Bthe%2Bgood%2Bwork.s

Marilyn

I+like+it+and+the+background+and+colors+make+it+easy+to+read

Prohor

You have built a good website1

Joon

Wonderful pages! Keep up the grat work.e

Jimpson

Nice site... Cool guestbook...r

Sveta

I like it and the background and colors make it easy to read

Katie

Looking for information and found it at this great site...r

Smith

Hello admin, nice site ! Good content, eautiful design, thank !.

Helga

I+have+your+site+for+its+useful+and+funny+content+and+simple+design..

Keno

Your guestbook is example of middle-class guestbooks. Congratulation! I?ll show your site and guestbook to my friends.,

Smith

I like it and the background and colors make it easy to reado

Bill

Nice site... Cool guestbook...h

Elizabeth

You have a wonderful website here. May God rich bless you always.i

Amanda

I\'l be back... :)I